Pages

Tuesday 10 May 2016

Ragam Aqeil + Open Day Kinder Kaizen!

Today dah kira as 5 days Aqeil have been to kindergarden (Starain, Damansara Damai), the first 2 days OK takde meragam or bad mood siap bole lambai mama lagi time nak gi masuk kelas, but the day after dah start dah dia punya cranky. Gerak bangun pagi terus laju jer mulut cakap
 
" Aqeil taknak gi skolah..Aqeil taknak gi umah Ummi!"
 
aiyoyoyoyo..apa macam ni adik manisss..haish jenuh mama hang ni garu kepala awat la pulak tetiba mai angin kus kus macam ni. Aku dah tanya baik-baik kenapa taknak gi sekolah, jawapan dier
 
" Aqeil taknak kawan ngan orang...Aqeil taknak main luar umah (means luar tadika to him..haha)Aqeil nak duduk umah mama" grrrr
 
Tetapi since dier stay with babysitter, aku dah pesan kat Ummi dier untuk cakap tegas and garang sikit so that dier tak ngelat pakai baju gi sekolah. Sekolah start at 8.15am..usually pagi aku hantar around 7.00am aku akan siapkan beg sekolah, isi botol air, buatkan bekal ala-ala bento, letak air kotak lagi pastu siap iron and hang baju dalam keta so that senang nanti babysitter aku bawak naik atas bagi mandi dah boleh terus pakai baju gi sekolah.
 
Contoh pagi ni, dier mengamuk dari dalam rumah sampai la ke dalam kereta..abeh tendang segala yang ada termasuklah dashboard..janganla runtuh pulak dashboard aku tuh..kecik besor kecik besor je nengok perangai yang kalau ikutkan hati..nak je aku bagi libasan penyangkut baju..haha..pasrah jer bawak keta sambil pekakkan telinga..sungguh menguji kesabaran! selalu pagi-pagi layan lagu sendu slow..pagi ni anak telinga aku pun terkujat dengar Aqeil memekik huh! bila aku just ignore jer, pandai pulak kau diam sendiri yer..pastu mintak mama sayang kat pipi pastu sambung minum susu elok je la pulak..haha..macam-macam peel..
 
disebalik segala mood yang ada..insyallah aku masih bersabar melayan..haha..walaupun kengkadang "pitching" suara nih dah kalah suara Gorilla



ni kad yang Aqeil bawak balik dari school sempena Mothers Day..tulisan cantik sangat tuh macam cikgu jer yang tulis..haha



contoh bento today for Aqeil..since dier tak cekap lagi makan sendiri kalau goreng meehoon or mee..kang nanti susahkan cikgu pulak nak pay attention to him untuk suap makan..so aku goreng jer nugget ayam..sosej sket plus cereal..air kotak pulak aku beli Vico's chocolate. Untuk bento semalam, suprisingly, dier makan habes! ohh gembira..haha
 
demikianlah kisah ragam anak bujang aku yang sorang tu nak ke sekolah..mula-mula rasa stress sangat sebab banyak sangat karenah but slowly aku dah boleh adapt to it..
 
oh ya, this weekend on 14th May 2016 (Saturday), Kinder Kaizen Damansara Perdana akan mengadakan "Open Day" to all parents, aku dah RSVP for it sebab plan nak hantar Aqeil next year since location wise sangat dekat ngan ofis...Damansara Perdana nyer branch ni baru bukak and intake first dier start 3rd May 2016 aritu..baca review dari orang memang macam best sebab play-based kindy and macam macam aktiviti direka and diajar untuk buat bersama-sama kanak-kanak..korang boleh lawati website diorang at
 
 
or if korang berminat nak RSVP ke event at Damansara Perdana branch, feel free to PM at their FB
 
FB : KinderKaizen Damansara Perdana
 
or whatsapp at 010-220 5948
 
Itinerary during Open Day :
 
- fun filled play based learning for the kids
- Introduction to KinderKaizen by Dr Putri Afzan Maria, Kindergarden Founder
- Centre Tour
- Chit Chat session
- Exciting door gifts
- Snack lunch provided
- Discounts on program fees
 
 
 

1 comment: