Pages

Thursday 18 February 2016

Post Review - Selepas Memakai Ellfie

Salam sayang semua... mmuah..mmuah..haha..ala-ala dato vida pulak rasa..kang berbulu jer hati yang membaca..;p
 

ada one reader mintak I review selepas menggunakan Ellfie Essence..ok, masalahnya bukan taknak review, tapi tak sampai hati nak berterus terang..huhuhu
 
aku memang should be dulu takde masalah kulit..licin bak kulit telur gituuu..haha. ntah apa la yang tak kena plus pas mengandung ngan beranak ni hormone pun macam tak stabil, suddenly muka ni jadi sensitive sangat..too dry!
 
dulu dah terjebak ngan Natasya nyer night cream and the effect agak worse sebab bila ko pakai..memang glowing santek..tapii bila ko tinggal for 2/3 days, haa mula la mengelupas sket2..pastu terus jadi macam tompok panau kecik-kecik..kiranya krim ni tak bagus la sebab tinggalkan kesan bila tak pakai.
 
so, aku ada la beralih arah ke Hada Labo...SKII..Nutox...and lately nih, aku decide guna Ellfie Essence..macam yang aku pernah katakana dulu, appearance night cream dier macam Natasya nyer tapi since they claimed their products are natural based so aku memang trust lah. Masa first time guna, memang cepat nampak kesan. Kulit muka da tak mengelupas..pipi licin macam glowing sket..so memang tersangat happy!! bau cleanser dier memang paling aku suka..sangat best!
 
aku jenis orang yang bukan disiplin ikut rutin malam-malam wajib pakai cream before tido..kalau aku rasa mengantuk dan angin malas mai, memang terlungkup atas katil lupa la abeh semua cream..laki pun kekadang cek lupa..hahaha. so, bila dah on off cenggitu, nampak la kesan mengelupas mai balik..kulit pun dry balik sampai ada flare merah-merah kat pipi ala-ala blusher..tu maknanyer kulit aku sebenarnya da nipis lama dah kot...risau gak..korang jangan tiru aku yer..sila pakai all the time dengan penuh disiplin!! hehe
 
so, langkah drastic...I stop kan penggunaan Ellfie and segala macam produk..and I turn to medical product called Cetaphil!. This one is superb sebab memang lock moisture to your skin..effect lembab sepanjang hari..sesuai sangatla untuk very dryness skin macam saya nih..tapi since this is medicated brand..takdela efek nak glow ka..putih ka..just untuk healing process.
 
I am not saying that Ellfie or other brand tak bagus,..NO..NO..its actually depend on your skin / hormones..sesetengah orang pakai wean off elok jer..ofismate I pakai pun elok jer...aku anggap kulit aku nih dah terlebih sensitive maybe factor usia and aku pun tak berdisiplin pakai...so, don't judge this post as I against your products...it just my own experience #jangankecamsaya
 
-peace-

No comments:

Post a Comment