Pages

Tuesday 16 February 2016

Day 5 - It's London Back!

Haii...korang sihat arini?
 
I is so stress bila baru tersedar roadtax kereta da expired time holiday...hopefully takde la roadblock around the corner..haha


ni area menunggu lepas check-out kapal...Stesen Harwich International Port..aku dah book online siap-siap tiket overground train ke Liverpool Street Station (Train operated by Albelio Greater Anglia)..korang bole refer website National Rail Services UK

since aku amik option collect ticket kat counter Harwich..so proceed la ke counter untuk tukar kertas booking ke confirmed ticket..kena bawak credit card yang guna untuk booking sekali yer



 
bila sampai di Liverpool Street Station, terus cari underground tube ke Edgware Road (inside the station as well)


suamiku yang begitu rajin mendobi..sampai London pun nak mendobi..haha. ni self service laundry area Tune Hotel. Bagus jugak dobi separuh baju..nnt sampai Malaysia kurang sket baju nak sental..ececece..macam la sental..padahal masuk dobi gak



petang tu just hangout area Knightsbridge...kengkonon nak masuk Harrords


kita posing dulu..
 

haaa..tengok..budak kecik ni dah pau aku coklat Harrorsd yang 7 ketul equal to £12..hoihhh..berasap-asap telinga
 


sempat round sekejap je dalam Harrords..pastu Aqeil dah tak larat jalan..mula angin kus-kus dah maii..korang kalau bawak anak kecik memang kena urut dada banyak2..haha


ni actually tengah tunggu bas nak ke Marbel Arch




that mat saleh woman tengah bagi makan donut kat burung tuh and dier ada bagi seketul kat Aqeil..sudahnyer..aku la yang dok kopek donut tuh jamu burung..amboi-amboii..haha..


pastu ada tragedy lagi..bila nak balik dari Marble Arch..patut jalan straight reverse back dah bole sampai Edware Road...laki aku beria usha bas pastuh nampak bas ada signboard "Edgware"..terus naik and duduk la penuh konfiden..aku ingat lagi bas no 113..dalam setengah jam journey dah mula pelik sebab bas ni tak lalu jalan yang familiar..dier macam ke arah keluar dari central..adoiii..mula la aku ni macam cacing kepanasan..tengok kiri kanan jalan dah ubah naik highway..takkan nak picit loceng turun tepi higway..tu gila namanyer..haha

aku pulak duduk terpisah dari incik hubby..makanyer..time ni la berguna untuk kita tetiba ramah ber"chit-chat" ngan jiran sebelah which is mamat Pakistan..and this Pakistan guy yang memang stay London bagitau memang kitorang dah salah jalan..bus ni last stop kat Edgware Station, yer memang hotel kitorang area Edgware...tetapiii...Edgware Road!!..bukan Edgware District!



adoiii...takpe-takpe..pikir positif yang dimana-mana pun tetap ada insan berhati mulia nak tunjuk jalan..haha..mamat Pakistan ni suruh kitorang turun kat Hendon and naik underground from Hendon Central Station back to Paddington / Edgware Road Underground. Kaann da cakap..baik dier ni..thanks so much!

Kitorang turun jer bas terus berlari-lari ke underground sebab ujan renyai2 and angin semakin berhembus kuat yang menyebabkan aku takleh bercakap..sebab kalau cakap terus sesak nafas tahan sejuk..huhuhu..aku ni memang tak sesuai winter season

sampai jer..terus cari Restoran Melur..aku dah tak larat..aku nak makanan Malaysia, no more kebab!!



haha...ampun yer sebab bila da selesai makan baru nak snap pic..kitorang order tomyam seafood, soft shell crab ngan sambal udang..perghhh..tomyam tu panas-panas lagi aku berlumba hirup ngan incik hubby...pastuh menjerit perut panass....loklaq sungguh!


interior inside Melur Restaurant..located area  Edgware Road, dekat je ngan Tune Hotel Paddington..total cost untuk fine dining malam ni £38.80....takpe-takpe..kalau pasal makan jangan berkira..biar duit habis di tangan asalkan perut kembong kekenyangan..wah..pepatah mana ni?

so, arini pun ari yang exhausted tambah ngan tragedy salah bas..a new experience tapi dalam winter cenggini boleh frozen sel-sel otak kalau kerap salah bas dok mencungap berlari! haha

No comments:

Post a Comment