Pages

Monday 23 November 2015

Gulai "Mentua Menangis"

minggu lepas memang agak "hectic" sikit suasana kat rumah aku..adik beradik ngan mertua semua mai berkampung..ni yang side sebelah laki aku..
 
asalnyer mertua aku mai sebab ada kenduri sedara kat area Jalan Ipoh tuh..alang-alang dah mai jumpa la sekali anak menantu yang semua duduk di perantauan (KL)..bunyi macam jauh bebenor yer..semua mai berkampung di rumah comel aku..cuma sian sikit la kat anak-anak saudara aku tuh sebab mai bergaya siap pakai pelampung sumer dengan satu harapan, dapat terjun tiruk dalam swimming pool..namun yang hadooo..swimming pool tuh dah berkurun kering kontang sebab aritu tebing dier runtuh..so still under renovation..scary siott
 
demi menyambut kehadiran mentua ngan ipar duai nih..aku plan la nak masak-masak sikit untuk tengahari..stail aku kalau nak masak untuk orang..pukul 10 pagi da start duduk dapur..takto la awat yang nebess serupa nak jamu kenduri...tetapi jangan la dok ingat aku masak kaw-kaw..sudahnyer..aku mampu hasilkan beberapa jenis lauk je which were Gulai Ikan Termenung aka Kembong, Sambal Ayam ngan Ikan Goreng..sedaaap tak?haha
 
 
Gulai tuh festaim aku masak seumur hidup aku yang menjadi..sebelum-sebelum nih masak semua end up jadi dalca!
 
memang aku follow step by step youtube cara-cara masak gulai..loklaq sangat niii..nama ja orang Utara..gulai pun taktau!
 
ingatkan susah..senang je rupanya..biasala orang malas..lambat sikit ilmu pengetahuan nak meresap!
 
nasibla mertua puji sedap la jugak..cuma tak cukup berlinang minyak katanya..
 
takpa la mak..cek masak nih festaim..mak jangan takut...anak mak cukup makan hidup ngan cek..ahaksss!

 
so, ni je lah yang mampu aku masakkan..akak bukan chef hanieliza..jauh lagi nak menyamai Jamie Oliver..so jangan expect masakan tahap "Michelin" yer..

taruk nasi panas-panas..makan ngan ikan grg tuh pun sedap tau lapo-lapo nih..
 
so kesudahannyer..apa kaitan tajuk di atas dengan gulai aku?

sekadar tajuk sebab mak mentua aku makan takde nangis-nangis terharu pon..haha

No comments:

Post a Comment