Pages

Wednesday 11 November 2015

Berkampung di Prince Court : Alahaiii..Bisul la pulak!

Cerita nyer begini..

Sebelum- sebelum nih pun Aqeil dah memang kena bisul nih..tapi dier tumbuh kecik-kecik macam jerawat jer..aku pun takdelah kisah sangat..bawak gi klinik..amik ubat sapu ngan antibiotic..pastu hilang

Then, last week pun kena sekali lagi..ingatkan pas makan antibiotic semua within 5 days hilang lah..tengk2 ada sebijik yang kat bawah mata nih takmo jugak hilang..even worst makin membesar!

dier punya bengkak tuh macam ada gumpalan nanah + darah kat dalam..aku bawak gi klinik tukar antbiotik pun tak jalan..so sudahnyer..sempena cuti Deepavali yang meriah nih..hadapla kat bahagian emergency Prince Court..

Aku suka Prince Court sebab dah familiar bab insurance..pagi tuh just check ngan Dr Kelvin Lim (Pakar Maxilo Facial Surgeon) and he advise me with 2 options : either to continue with different antibiotic again and see the different OR use syringe needle untuk suck out semua nanah + darah..pendek kata cuci sampai bersih..

as a mommy yang memang aku menyampah tengok bisul nih asyik naik je..kesian budak.so aku pilih untuk minor surgery..which means..nanti kasi cuci abeslah sampai ke akar..and Aqeil nanti kena bagi ubat tido lah masa nak undergo that minor surgery..mula-mula cuak jugak takut efek ubat tido tuh untuk long term...kang anak aku kerap lupa ker...tapi statement dari Dr yang cakap takde long term effect since only for short duration for about 15-20mins..so aku pun okaylah..aku percaya satu benda jer..kalau kau dah ditakdirkan masa depan cerah benderang bak lampu neon..insyallah takde apa yang boleh menghalang dengan izin Tuhan..

mula-mula ingat nak undergo surgery on the same day, tapi mana la aku tau kena fasting 6 hours..kalau nak fasting siang memang problem lah..sure Aqeil akan mintak susu ngan nak makan..so aku pilih surgery awal pagi esoknyer..puasa malam senang sikit sebab tido..Dr tuh kind enough untuk arrange admission everything sebab dier concern esok Deepavali...takut kitorang stuck jem Deepavali..so kitorang dapat semalam bermalam kat Prince Court..

Aku tak tido terus..balik umah dulu..dalam pukul 10pm baru gerak gi Prince Court..sampai nurse call lah cari sebab ingat takmo check in..;p

so..here it is..standard room in Prince Court..mind that messy items..

 kitorang check in pukul 11 pm..and the dinner still there..apo lagi..moh ler melantak
 

tibi with Astro channel
 



 toiletries yang complete...except for SimplySiti..tuh iols punyerr ;p
 


before masuk OT..mummy bleh teman kejap je..after dah tido kena kuar tunggu luar


after OT..legaa dapat minum susu yekk


view dari bilik..blurry sebab hujan and henpon I pon tak canggih
 


yang ni mula2 aku gelabah gak tak bawak thermos..tgk2 dah ada kettle ngan mineral

 
again the messy room..tapi this is what you'll get for a standard room..and that sofa tuh boleh turn to sofa bed..tapi sesuai untuk seorang jer..aku ngan Aqeil kitorang tido kat katil patient 
 
tengah hari dah boleh balik umah and our bill hanya untuk bisul nih
 





hah..amek kau..setakat bisul jer pun dah RM4k..tapi resit ni aku attach bukan nak menunjuk ke apa..bukan aku bayor pun..insurance yang bayor..cumanyer..kut2la kalau anak korang ada bisul yang sama mcm anak aku pastuh pegi Prince Court tengok2 kena caj lain..jangan kata I tak habaq naa..yang I kena charge nih buat masa sekarang..maybe in future rate berubah
 
ok..tata  titi tutu..

footnote:
Dr Kelvin also advised me that, in future if I ada nampak bijik-bijik bisul tuh start nak tumbuh, terus amik alcohol swab and sapu kat situ..careful kalau bisul tuh kat area mata..kalau takde alcohol swab, guna hand sanitizer pun boleh...

No comments:

Post a Comment