Pages

Monday 22 August 2016

Sugar Rush Honey !!!

Last weekend quite a "gloomy" weekends to us, first it was me lying on bed suffering for "viral infection" fever since came back from Johor till I got 2 days MC..yeay!! but damn seriously rasa macam nak buat pape pun tak larat (nak tanggalkan baju gi mandi pun rasa macam angkat berattt..whoaaa)
 
Then, baton passed to my hubby, pun terlantar amik shift kelubung selimut..haha..abehla selimut tu pun penuh virus, luckily Aqeil was not affected. Aku pulak bila dah habes demam kena lagi satu jangkitan yang orang kita selalu panggil "kelopak garam"..hadoii..haritu dah kena masa balik 1st trip pi Johor, ni kena lagi 2nd trip..last-last consult doctor, dier cakap, I am allergic to heat !!
 
weewiitt..takleh duduk tempat panas-panas camnih! Ok, book 1 ticket for winter plizzzz haha
 
Bila semua dah sihat sikit baru lepak keluar on Sunday shopping groceries, bawak Aqeil main..konon nak ajak kayuh beskal kat FRIM lagi, tapi mengenangkan gatal2 pasal allergic to heat nih, maka padam je lah hasrat..ececece..bila la nak kurus gamaknye
 
SUGAR RUSH
 
Sebut pasal "sugar rush", aku sebenarnya agak sceptical ngan issue nih
 
Sugar rush may refer to: A sugar high, the unproven popular belief that consumption of sugar-containing food or beverages can lead to temporary hyperactivity
 
-extracted from Wiki-
 
Note : For Autisme and sewaktu dengannya, I admit that too much sugar can cause sugar rush and parents should have take extra care
 
Akan tetapi, kalau anak tu alhamdulillah sedia ada sihat walafiat, kenapa la nak disalahkan coklat and candies as penyumbang utama anak temporary hyperactive???
 
" haa tu la makan gula-gula lagi, mula la tak ketahuan hala dok tak diam!"
 
"tu lompat terlebih tu sebab makan coklat banyak sangat ler tuh"
 
guys, itu memang lumrah alam kan kanak kanak suka pada coklat and gula-gula
 
tak payahla nak disalahkan coklat and gula-gula yang menjadi penyebab sugar rush and segala effect yang buat anak kau tetiba terloncat sana terloncat sini..bagi aku, tu memang perangai budak-budak normal bila dia happy dapat benda kesukaan dia
 
seriously aku takleh terima sebab aku pernah in that situation..anak aku Aqeil almost everyday akan ngap jugak coklat by hook or by crook sebab even aku tak bagi pun, bbsitter dier kadang2 bagi haha and fyi, this boy memang suka loncat sana loncat sini..memang aktif but untuk aku, aktif dier adalah aktif budak biasa sebab still dapat ikut arahan aku, dapat focus buat homework and focus my game jugekk, dapat pegi skool and pay attention to the teacher..

sooo what is the problem now with CHOCOLATE????

for me, makan coklat ke..tak makan coklat ke sama je perangai anak aku tuh
 
setuju tak yang coklat tak perlu disalahkan? hihi I love chocolate damn much !! stress FREEE

so mohler makan coklat..nyum.nyum..nyum

hidup dengan aku takde pantang larang segala makneka yang merumitkan dan aku pun memang suka menjauhkan diri dari segala yang merumitkan and merenyahkan hidup!

  

No comments:

Post a Comment