Pages

Monday 29 August 2016

Happy Weekends !!

Selalunya weekends kitorang lepak dekat The Curve takpun pi Tesco Menjalara or jauh sikit pegi lah Selayang Mall..ahhaaha..Selayang Mall tu sejengkal jek ngan umah aku
 
Last Saturday, semua mall dilupakan, buat giler lagi sekali drive all the way from Selayang to Temerloh just looking for ikan patin masak tempoyak and nak makan durian kat Karak !! hihi
 
Semua ni idea babysitter aku. Dari Isnin lagi dier dah inform aku nak makan durian kat Karak sempena harijadi dier, pastu ajak kitorang join sekali. Me? ofkoslah aku nak ikuttt dah pulak time tu harijadi dier..kita raikan lah sekali
 
On the day itself, aku saja la cakap hmmm sedapnye lahai kalau dapat makan patin tempoyak macam haritu. Suami babysitter aku cakap ok lah kita lunch kat Sri Rampai sebab ada cawangan Go'bang Maju kat situ pastu baru masuk Karak cari durian...tup tup tup sekali naik highway terusnya dia bawak kitorang ke Temerloh..laki aku terkebil-kebil dah kena drive 2 hours semata mata nak cari lunch..haha..tapi aku suka!!
 
sampai je kat Gobang Maju tuh,
 
lakiku : Ma, betul ke aritu drive sendiri ngan Aqeil sampai Temerloh sini?
 
me : ofkos lerr...tak caye ke? haha
 
aku sebenarnya work best under pressure...so kalau time2 nak drive jauh tapi laki takde, takpe no hal, otomatik macam ada super power berani nak drive sensorang...hihi tapi kena dapat keizinan suami dulu tauu..
 
pssst..I am not all the time tagging to husband okay ;p
 


 
sedaaappp lahai patin tempoyak..the only kedai yang aku boleh makan ikan darat yang dier masak tanpa rasa hanyir hihi
 
siap tapau lagi bawak balik..satu set nasi + patin +air tin will cost you RM 16.50..kitorang makan ambil 5 set nasi + 2 mangkuk patin (boleh pilih either ekor, badan or kepala), air sirap satu jug, air jagung + cincau float and side dishes lagi like tempe sambal, sup sayur, ikan masin, tapai, ayam goreng..and guess what..all this only cost us RM100++...kira berbaloi lah makan kat sini!
 
dah kenyang makan plus lepak kejap sembang-sembang, then continue journey for durian hunting !!
 
 
 
kitorang balik guna jalan dalam and berhenti kat one of durian spot tepi jalan Karak..banyaakk nyer durian..ada 101, musang king, tekka dan sebagainya
 
kitorang amik D24 & Tekka nyer type...sedaaapp sebab isi gebu plus manis manis lemak..nyummeh!
 
perut aku ni dah sengkak since tadi makan patin, ni sumbat durian..huh..bacaan kalori? toksah check lerr..sure mencanak canak..again, bila la kau nak kurus farhana oiii..hihi
 
abeh makan durian semua, sampai umah malam dalam pukul 8..pheww letih tapi seronok dapat spend time macam nih..walaupun Kak Ina sekeluarga ni just babysitter to Aqeil, tapi aku dah anggap macam one of my family jugak..sebab bila orang berbudi kita kena la berbahasa hihi
 
ni citer hari ahad pulak..ingatkan dapat rest kat umah, dah pagi tu gi jalan-jalan Mall pastu balik tengah hari rushing gi tengok ex-boss sakit kat Kota Damansara..bekas pekerja yang baik nih walaupun dah jadi ex-boss, bila dengar pasal sakit-sakit ni kena la gi melawat ye dak..ni hari dier...kita taktau hari kita bila pulak
 
abeh melawat follow lakiku ada match bola kat UKM..
 

" Maa..macam rosmah lah you ni..tengok bola duduk atas kerusi tepi kereta..ntah ntah kalau boleh nak tengok bola dari dalam keta jenguk kot tingkap"
 
ok takpe..aku tak marah  haha...siottt laaa samakan aku ngan Rosmah




 
seronok si Aqeil dapat main bola kat padang..mujur ada wife kawan lakiku ada mai bawak anak-anak..dok melepak sembang je la yang lebih
 
pas abeh match yeayy janji ditunaikan bawak kitorang makan sup urat keting..marbeles!!
 
demikian citer how we spends our weekend..penat gak since tak melepak kat umah asyik on the road jer..takpe yang penting quality time together !!


No comments:

Post a Comment