Pages

Tuesday 7 April 2015

The More The Merrier or Less is Merrier????

- the "alone" side of mine-
 
sedari aku kecik lagi (means sekola la yer), aku memang suka get along sensorang..nampak macam makhluk tak bercampur masyarakat kan..ada la bestfriend..tapi sumer best friend aku setakat bestfriend kat skola je la..kat rumah nan hado la nak menelepon bergayut bagai..apatah lagi nak hang out bersama time weekend.weekend aku habeh masa balik umah arwah tok aku lepak2 sana..
 
bila naik skola menengah, pun ada best friend gak..sebelum Form 3, aku best friend ngan budak2 pandai and senyapppp je dalam kelas..so aku pun terikut gaya tu..ko bayangkan sampai awal kat skola dalam pukul 7 macam tu, sampai je terus duduk amik buku latihan buat..fuhhh..rajin yang amat.takde nak gosip2 mak jemah..bersidai tepi koridor tunggu loceng turun perhimpunan..kehkehkeh..sebab tu aku dapat 8A PMR..haha..pastuuuu..bila naik Form 4, aku diserap masuk Majlis Tertinggi pengawas as Secretary, terus berubah kawan..dapat best friend yang lain pulak..haishh..bertukar2 kawan..yang ni jenis huhahuha..aku pun memang syoklaa huhahuha..tu yang SPM dapat 4A jer..huahuhahua..ehh lari topik nih..hihi
 
tapi sumer best friend sekadar best friend kat skola...masuk university pun sama..kadang2 balik kelas kaki aku sakit terhencut2 jalan..so aku tak kisah kawan2 nak jalan dulu..tinggal aku pun takpe..aku penah kuar sensorang gi Plaza Alam Sentral just cuci2 mata..kalau tak gi deting memang aku kuar je sensorang if rasa nak kuar..aku paling tak paham bila ada la sorang roommate aku kat kolej, time lunch je if weekend takde gi deting, dier ni memang nak kena berteman gi makan kat dining hall...kalau ko cakap gi la makan dulu aku da kenyang..memang sampai malam la dier tak makan..I wonder..ada dinosorkah kat dewan makan tu??? ataupun mukanya tak serupa muka orang lain menyebabkan dier malu nak berjalan seorang??? haishhh..konpius
 
so bila mai bab travel nih, aku seboleh-bolehnyer mengelakkan terlalu ramai dalam trip..aku pun tak ramai kawan..selalu jalan ngan my besties or within my family jer..senang..sebab aku nyer trip..aku yang plan..aku ni jenis tak berkira..setakat lebih kurang duit tu takde masalah sgt..kalau travel partner aku mengalahkan perangai si Aqeil yang aku tak malu nak jerkah dier depan orang ramai, jangan ingat I malu nak jerkah kalau perangai sengal yer...;p
 
kadang2 ada gak yang plan nak ajak gi jalan sama2..tapi ngan orang luar yang tak berapa kenal perangai nih aku jadi malas..malas nak bermasalah kat tempat orang..kang kat tempat orang la baru nak tunjuk belang  oo baru tau ko belang harimau belang..oo ko plak belang harimau bintang..yang ni plak langsung takdak belang hitam legam si harimau kumbang..haa..kan da kuar segala bentuk...huhuhu..actually tak semua macam tuh..kalau dapat yang sekepala..memang enjoy to the max lah..kalau dapat yang cerewet mewet..itu tak boleh.ini tak boleh..apa pun tak bleh blah..;p
 
so pendek kata, aku senang travel bersama orang2 terdekat and rapat..maybe kalau next time nak join trip kengkawan, aku pilih yang ada 2-3 orang..less head less messy less headache..aite???
 
-peace-

1 comment:

  1. Assalaam Farrah..terima kasih sudi singga hdi blog sis JM

    ye..berkenaan partner trip ni..sis JM pernah lalui..until now tak jumpa lagi partner travel yg satu kepala...time travel tu byk lah bersabar...time tu lah kluar perangai sebenar..kuat merajuk, sikit2 nk merajuk..cerewet tu satu hal lah...rasa cam nk travel solo je...nasib baik trip ke Thailand tu..walaupun 5 org..mmg enjoy kerana masing2 memahami each other dan tolak ansur

    ReplyDelete