Pages

Monday 30 March 2015

City of Lights : I-CITY Shah Alam

hallu...assalamualaikum..
 
korang penah gi I-City tak?..aku ni study kat Uitm Shah Alam..sejengkal je I-City nih dari pintu belakang Uitm..masa time aku study dulu, kawasan ni baru nak membangun..I-city dah ada dah time ni tapi hanyalah lampu2 lip lap kat pokok2 krismas tuh je...
 
setelah 5 tahun..kini aku kembali lagi ke I-City..tu pun sebab terpengaruh tengok buletin utama citer pasal I-City..ternganga jap aku..waaa...macam2 ada...mula la pujuk incik hubby ajak gi Shah Alam..ko ingat dier suka nak drive jauh2? tapi kali ni..lembut hatinya..haha..aku cakap nanti bole bagi Aqeil main2...hehehe..padahal maknyer nih kemaruk nak pegi
 
gi ari sabtu petang, kat area Selayang nih dah ujan lebat..aku bajet Shah Alam terang benderang, rupa2nyer..panas tak sampai ke petang, hujan lebat rebut petir tinggal takdak taufan je yang melanda..bile sampai I-city, masuk parking je dah caj RM 10 (mencekik!!!).
 
ingat ya, dalam I-City ni sume transaction via kad..alah..kad macam touch n go card tuh..top-up la banyak mana pun and the value will be valid up to 2 years..aku topup RM 100 mula2..pastu dah ujan jadi lapo, bantai gi makan dulu..si Aqeil pun pau chocolate dalam candy land shop..haisshh..tak main lagi dah separuh duit luak..
 
mula2 bawak Aqeil gi Fun Ride..kat cnie, bole drive keta ikut trek jalan raya sambil dier ajar lalu lintas..tempat ni bagus lah untuk ajar kanak2 pasal peraturan lalu lintas..yang bestnyer..mak budak pun bleh naik!!..haha..kalau tak salah aku per ride RM 10 = 10 points..so kami 3 beranak rm30..
 
so, malas nak story panjang..layan ke lah gambo..akak tuh siap bagi ride free untuk 2nd round sbb time tu takdak orang..;p
 




abeh je main Fun Ride, jalan lagi..nak main Fun Fair takleh sbb ujan lagi..so..kitorang masuk Trick Museum..rasanyer RM 15 / pax..tapi dier kira utk adult je..so kami dua RM 30 = 30 points
 


























 










 then, proceed to fun fair kat luar setelah ujan benti..



* perasan tak almost every pic aku Aqeil photo bomb!!..huhu*
 
dalam pukul 10pm baru gerak balik..total burn RM 180..skali ngan makan kudap-kudapan..huhu..then kitorang dinner kat area hotel Concorde Shah Alam..pukul 11.30 baru sampai umah and terus terbongkang...hehehe..as long as Aqeil happy..aku ok je..
 

1 comment:

  1. woww..menarik..di I-City Shah alam pun ada trick eye museum ni...boleh tahan juga lukisan nya

    ReplyDelete