Pages

Tuesday 18 November 2014

Online Shopping : Its HERMO!!

Me and online shopping like strawberry with chocolate ..memang takleh berpisah..tinggal tak naik tahap addicted to it jer..sometimes me buy clothes, cosmetics..ada jugak beli swimming trunk aqeil ngan pelampung  kat online website time nak holiday kat hyatt aritu..gi krabi pun couple shirt beli online..hehehe

so nak dijadikan citer,last Tuesday while me browsing the internet dok godek2 cari barang skincare..me terjumpa lah ngan satu website nih..look so cool and very user friendly..sumer produk dier based from Korea / Japan..i kan suka kpop2 look nih..terus bercahaya muka xsabar2 nak soping..kalau korang nak tau..website cute nih namanyer adalah..... Hermo!!..alololo..shomel2

website dier : www.hermo.my
 
aku aim nak survey Hada Labo kut2 ada promosi night cream sbb my last try with Tabita sangatlah tidak memuaskan..kalau nak suruh review pasal Tabita tuh..mau penuh page nih ngan kutukan..sampai ati diorang jual produk cenggitu..tipah tertipu!!!huhu..aku tak tau la kalau orang lain pakai elok..tapi untuk aku yang naif nih, abeh mengelupas muka macam kena sagat..(malu tau if jumpa laki hensem kt ofis nak bertentang mata..haha)..nasib baik pakai just 2 weeks jer..bila muka da mcm tak kenal rupa..maka berbalik lah aku pada Hada Labo..aku guna Hada Labo dah lama dah sebab nampak sesuai ngan kulit i..i kan mediterranean people..;p

mula2 survey produk hada labo, alamak..night cream sold out plak..pastu tertengok promosi skincare lain which is Laneige & Iope..Laneige nih aku da familiar..iope nih mcm baru sket ke pendengaran aku..so setelah sukat timbang kati sumer..aku cepat jer buat decision..maka pilih nak try Iope Whitegen nyer VIP set with Shimmering cream by Laneige..waahh...da pandai skunk nak bershimmering bagai..haha..murah jer both items ni

IOPE Whitegen Skin Luminious VIP Special Gift set = RM 39.00
LANEIGE Shimmering Multi Cream = RM 18.00
so, total = RM 57.00

aku order petang time tuh..esok dier shipped out that items and finally arrived at my hands on Thursday..xsabar nih gi amik kat mailing room ofis and finally..

taraaa...


it came in beautiful package


the items in the box (wrap by plastic lining)


the packaging for IOPE VIP set (aku da xlarat rotate..asyik jadi terbalik jugak..haishh)


shimmering cream by Laneige..kecik cenonet jer

pendek kata, i is puas hati with Hermo..servis cepat.siap bole pilih courier provider maner yang berkenan di hati...bile call tanya pasal barang pun politely answer me (aku pesyen akan call untuk confirm items)..so lets do the shopping again!!
 


5 comments:

  1. TABITA? ohhh..tidak...sebut namanya pun dah ngeri..pernah juga try selepas tergoda dengan adik...bila sapu kat muka....adus!!! pedih mcm kena cili padi...tahan seminggu je pastu bye-bye..kulit kemerahan merahan, melupas, mcm udang bakar

    ReplyDelete
  2. Hada Labo? pernah juga try pakai moisturizer ngan krim malam tapi x sesuai ngan kulit JM...pernah try gak sunblok hada labo..kulit semakin berminyak huhuhu

    ReplyDelete
  3. Laniege ni pernah nk try sbb ia berasaskan air..pernah cari satu set di Myeongdong....tgk harga x mampu nk beli huhuh...rasanya Laniege nye product pun bagus begitu juga Iope...pernah nk beli compact powder Iope ni .....tapi budget sbb harga RM80++ so nantilah...

    ReplyDelete
  4. salam kenal... aisshhh hilang plak komen saya... tiket Eurostar tu adik lelaki saya study di rusia uruskan kebetulan masa nak beli tu ada sale tu yang dapat murah. sekarang maybe mahal sebab matawang kita kan lagi satu kena selalu tengok website dia sebab harga tak menentu ikut suka dia nak bagi diskaun bila2 masa... apa-apa nak Tanya terus whatsapp kita ye no problem

    ReplyDelete
  5. Hai Farah
    Kunjung balas dari akak
    Tq sggah kt blog happyirfa ye

    ReplyDelete