Pages

Saturday 9 April 2016

Weekend Therapy : Delarena.Co & LoveTulippe

Dulu-dulu zaman Tok Kaduk memang aku la manusia paling lembab ala-ala katak bawah tempurung pasal fesyen-fesyen nih. Nak pakai blouse ala-ala wanita memang lagi la jauh ayam panggang dari api, akan tetapi, bila dah lama kawen and usia pun dah menginjak 3 series and anak bujang pun dah membesar..seiring dengan tuh selera fesyen pun bertukar..
 
I have to admit dulu jiwa muda remaja..baju-baju pun still beli brand Applemints..Voir..Googles..pakai pulak ngan jeans..rambut pun freehair alahaiii konon pikir dah abeh cantek macam miss universe dah..haha..mak mertua aku kalau tengok ni dulu sebelum jadi menantu,jenuh urut-urut dada..hehehe..parents aku steady jer tapi aku suka la ngan kebebasan yang diberikan sebab dia akan mengurangkan impak "perang saudara" and jiwa memberontak!
 
so, this weekend since hubby sibuk aktiviti golf dier..macam biasa tinggal aku ngan Aqeil lah merencanakan aktiviti cuti kami...its heaven!! haha
 
ye lah, aku ni lebih kepada independent type..laki ikut pun ok tak ikut pun ok..lagi aku suka..aku pulak yang stress kalau dier ikut pastu muka berkerut-kerut taktau ni mood ok ke tak ok nih haha..kita nak memilih baju bukan main sambar jer..harus nak telek-telek..nak try try..amik masa tau! so baik nya jugak la dier buat aktiviti kesukaan dier and aku with my fav things. Aqeil memang my perfect body guard tapi jangan di ingat bawak keluar sesajer yer..kena ada umpan nyer tau..
 
"mamaaa...ada duit banyak takk?"
 
"adaa banyaakk sayang..bergunung-gunung" ;p
 
"Aqeiil nak Thomas kaler orange..Aqeil beli satuuu jer..nanti duit mama habess"
 
"ok..."tskkk
 
pastu tetiba
 
"meh Aqeil sayang mama sikit.. (sambil cium pipi betul2) aqeil sayanggg mama sangattt"
 
oh pitam kena bodek! haha
 
macam ni la dialog selalu dalam keta sebelum sampai mall. harini aku plan nak gi boutique kat The Strand, Kota Damansara, but since nak mengupah budak tecik nih, kena la bawak masuk Ikano kejap sebab dalam Ikano ada Toys R Us. Dah sampai kitorang gi dulu kedai mainan and he bought he's favourite Thomas..pastu had a lunch (Mee Phou Vietnam & Vietnam Spring Roll) and then..tersangkut shopping kat bazaar tengah The Curve pulakkk
 
Bhaju Kammi
 
 
Green Blouse = RM 79, ada jual kain sekali tapi size aku takde
 
Gerobok Kalsom
 
 
a white kebaya with kerrawang..cantekk sangat..ada long sleeve & 3 quarter..I amik long sleeve
 
harga not bad RM 89, mula-mula nak amik kerongsang berantai tuh sekali tapi mahal jugeeekk
 
dah abeh bershoping dalam The Curve & Ikano, kitorang proceed gi Kota Damansara..
 
Delarena.Co by Lynda Rahim
 
Tak susah cari boutique nih since dier located at 2nd floor in between Kuwait Finance Bank & Citra Aida..alaaa dekat ngan Aisyah Radhiah Spa
 
masuk-masuk jer Aqeil dah jumpa geng ada gegirl sorang sebaya dier kut..haaa..berlari la korang dalam kedai sementara mommy shopping..boutique nih vendor concept so banyak brands ada kat dalam nih..yang menyebabkan aku cari boutique nih sebab dier ada jual pakaian from LoveTulippe yang  memang specific jual kain pua kumbu and tops corak pua kumbu ..aku kenal LoveTulipppe from Insta and memang adore habess kat design corak pua kumbu nih
 
 
see...tertangkap jugak hasil hehe
 
purple blouse tuh brand Delarena and yang below tuh brand LoveTulippe..and guess what!! siap ada lucky draw tau..im not sure kena ada minimum purchase ke tak tapi dier suruh aku pilih no memang laju la jari I gagau balang nak amik no
 
aku dapat no.3 and hadiahnyer I guess tudung kut sbb tak bukak lagi paper tuh
 
total damaged RM 267 termasuk almond caramel cookies..ada tester and Aqeil dok ulang mintak nak makan, so ada baiknyer aku beli je sepaket RM 5 jer
 
 
staff-staff boutique pun very the peramah and OK..ko tau je lah anak bujang aku tuh kalau tak berlari..melompat..terjerit memang tak sah hatta di khalayak awam..mommy nih dah hilang ketebalan kulit muka..hehehe
 
till then,
 
"paaa..I boleh claim balik ke perbelanjaan today?"
 
err...mmmm
 
ok baik toksah tanya lah
 
nanti dier ungkit balik baju-baju aku beli online yang tak pernah pakai sebab selalu tak kena size..pastu ungkit pulak pasal nak jual kat Car Boot Saless..ohmaii..sedih kesian kat baju-baju aku! haha
 
 

No comments:

Post a Comment