Pages

Tuesday 19 April 2016

Balik Kampung

Cerita basi last last weekend bila maknyer sibuk dok berzikir kat papa dier nak pegi butik kat bangsar....sampai naik menyampah orang tu and terus bagi soklan maut kat aku
 
" cantek sangat ke baju kat butik tu?"
 
hoii..sentap hati tau dah la aku dok belek IG butik ni hari-hari kat insta..I dah berkenan habes tauu


cantek tak blouse tuh? haha..ok ni kitorang had our lunch dekat Raj's Banana Leaf depan Bangsar Village Mall..incik hubby sibuk nak makan nasi atas daun pisang..haishh

 
alohh..macam tersipu-sipu kerang busuk pulak time nak makan..padahal dok memikir..awat laa dalca hang rasa pelikk nauu


ni pulak dekat café Haagen Daaz dalam Bangsar Village..

 
nyumm nyum sedaap tak terkata...padahal penat nak habeskan nyer
 

ok dah bahagian cerita basi..meh nak citer yang updated

Last weekend memang aku plan nak balik Langkawi with Aqeil since papanyer ada event paintball di Sungkai, Perak. Aku malas nak follow sebab nanti kitorang boring berdua terperap dalam bilik..so ada baiknya la kitorang balik je Langkawi untuk have more funn!!

and a big heaven too sebab dapat return flight MAS worth RM 309 untuk kitorang berdua..murah ni! tapi flight dier awal pagi time nak pegi and awal pagi jugak la time nak balik..but itt sokaaay...as long as dapat jumpa mak bapak I am more than happy. Time nak pegi awal pagi kebetulan Aqeil batuk and light fever, aku risau jugak la dier cranky, but nooo..he is a good boyy..my very good companion!



pagi tu papanyer antar kitorang pukul 6 pagi lagi da gerak dari umah sebab flight 8.10am..aku suka travel berdua ngan Aqeil sebab mamat nih memang behave kalau ngan mama dier. Actually trip ni aku plan sebab kesian kat dier..aritu masa aku balik Brunei, dier ngan papanyer pick up aku kat airport, pastu bila masuk je kerete terus menangis nak naik plane sebab ingat kitorang nak bawak naik flight..kau ni kan..aritu baru je naik long haul gi London..pun tak puass puass lagii

aku kan bangsa kesian giler kalau tak dapat penuhi impian anak..haha..terus la booking untuk balik jugak and memang cun ah dah papanyer pun ada aktivtit..rezeki ko la Aqeil

sampai jer memang atok ngan wan dah sedia tunggu kat airport and malam tuh aku bawak diorang makan kat SHELL OUT Langkawi area De Baron Resort..sedaaap weii kalah Damansara nyer..rasa original!


seafood masak pedas (RM 39)


seafood masak buttermilk (RM 39)

 
contengan-contengan dinding


one happy family..adik 2nd jer takde sebab tak balik



bila dah balik Langkawi ni..walaupun kejap..memang asyiik makan je..terus tak ingat donia..ni bekpes on the next day, Nasi Dagang Pak Malau..yang viral kat fesbuk aritu

Gambar Viral
 
 
Gambar Bila Aku Maiii
 

 
mengerah atok nyer tangkap angsa...atok hang pun takut kena suduu..haha




 
tengokk...abeh kering sawah padi..maklum la cuaca panas skunk..oh ya kedai ni tutup every Isnin yer and location dier close to Makam Mahsuri nyer area ada masjid depan kedai ni (Masjid Nur Iman)
 
sedap ke? boleh la..sedap lagi Kedai Hayaki The Curve..hehehe
 
pastu tengahari kitorang masak-masak and aku try buat ketam masak telur masin ala-ala buttermilk
 

 
terliuqq tak??
 
haaa resepi dier sangat mudah okay
 
Ketam (3 ekor)
Susu Cair (Ideal)
Daun Kari
Butter (suku jer)
Telur Masin (3 biji)
 
Cara memasak :
 
Rebus telur masin and then hancurkan dalam mangkuk (amik telur kuning je yer..kalau nak ada putih pun ok gak).Panaskan butter dalam kuali. Pastu tabor daun kari. Then tambah susu cair jangan banyak sangat..agak-agak berkuah sket. Pastu tuang telur masin yang dah dihancurkan tadi. Pastu masukkan ketam..gaul-gaul bagi kuah sekata and taraaa...siap!
 
mak aku ada masak side dishes lain macam gulai betik udang and sambal sotong masak petaii..pedas letops!!
 
and later evening, time aku kuar ngan adik gi soping coklat, balik umah je tengok-tengok my beloved mom masak pulak pulut durian..wuhuuu..nitik nitik ailio cheq ni mak oiii..mana bleh tahan tak makan..kang mak kecik hati..haha
 
 
terus hilang ayat diet dalam kamus hidup aku haritu sebab asyik dok mengunyah makannn jer
 
Terima Kasih Mak sebab selalu masak sedap-sedap time kitorang balik and abah selalu bawak jalan-jalan pi cari makan jugak..haha..pendek kata konsep nyer asyik makan 24 jam!
 
so sekian kisah balik kampong saya..amacam? rasa nak balik kampong jugak tak? hehe
 
baliklaaa..coz when I look at their older face..garis-garis kedutan kat muka..makin aku rasa tak sampai  hati untuk tak balik kerap..masa ni la they have most of their time untuk kita..dulu-dulu sibuk mencari rezeki nak besarkan kita..
 
till then, byeeee..
 

No comments:

Post a Comment