Pages

Wednesday 13 April 2016

Menggelupur di Kecemasan

 
Pengalaman yang sangat mencuakkan..mendebarkan

Yesterday was a normal day like before..keje ofis pun takdela bertimbun, smooth like breeze jer and rasanya most of the times aku surfing the net..huahuahua. So bila balik keje petang tu, memang rasa a bit letih macam malas nak masak, tapi bila tanya my hubby dier pun blur taktau nak makan pe (see..soalan paling susah abad ni bagi aku adalah "nak makan pe?"). Aku decide beli ikan buat sambal ikan and sup sayur sawi fishball..look simple haaa
 
Sampai jer umah macam biasa letak beg jer terus bersilat kat dapur..dahla fesyen aku masak dapur tu kena bersih OKK..so sambil masak sambil sebelah tangan lap dapur pastu lap tiles buang yang percik-percik minyak/sambal..pastu sambil goreng ikan sambil tu la aku basuh segala pinggan mangkuk dalam sinki..kalau bole sama naik aku siap masak, dapur aku harus licin tip top!! so memang agak kemengahan kat situ
 
Abeh masak, serve hidang atas meja and bubuh nasi siap2 senang depa nak makan siap ngan air, baru aku terus gi mandi and semayang magrib. Abeh semayang dah rasa flat and letih macam tercungap-cungap..style ko kena tarik nafas panjang-panjang baru rasa puas. Aku amik keputusan nak baring kejap, biar hubby makan dulu (sorry I tak teman) and then bangun suap Aqeil makan pulak..and lepas Aqeil dah setel makan aku still rasa tak selesa..time turn aku makan, dah sudah! aku rasa macam tercekik...susah tul nak telan makan..macam saluran pernafasan ni cramp..oiii ngeri dowh
 
Terus decide cakap kat hubby "kita gi sepital lah!"
 
Dalam pukul 9.30pm tu terus gerak gi Prince Court and sampai sana ohmaii..ramaiii nyer yang kecemasan jugak..
 
Turn aku jumpa doc around 10.30pm..pastu doc cakap paru-paru OK, dier instruct aku gi buat ECG and also amik nebulizer
 
Aku ditempatkan di wad Observation untuk amik nebulizer first..my festaim experience sebab aku takde history asthma / lelah..lepas dalam 15 mins, baru nurse datang buat ECG..Alhamdulillah hasil result ECG takde masalah and dier bekalkan aku ubat untuk buang kahak kat tekak and untuk gastric sebab dier suspect aku gastric kut so angin tu buat rasa dada ketat
 
Ya Allah..terima kasih sebab takde yang kritikal happen to me, cuma rasa cuak sangat sebab selalu aku takde problem breathing.
 
And Price Court again tak mengecewakan servisnya sebab dari doc yang cakap lemah lembut giler plus nurse yang peramah, sedikit sebanyak melegakan perasaan aku time tu.
 
Why I didn't go to clinic? I have to admit, I species cuak yang kalau boleh nak semua test buat kat badan untuk tau what's the problem pada masa itu jugak. Bila pegi hospital macam Prince Court contohnya, at the same time boleh buat ECG and at the same time bole buat blood test untuk check enzyme dalam jantung untuk double confirm ada heart attack ke tak and result darah within 1 hour even you came late at night.
 

No comments:

Post a Comment