Pages

Saturday 30 May 2015

Its Perth : Day 4 - Kings Park & Bye Bye Aussie

final day in Aussie..sedihnyer nak balik dah..taknak balik bleh?amik la iols jadi pelayang McD ke..takpun buat part time bagi makan burung seagull pun iols sanggup asalkan AUD 17 per hour..haaa..curlass kan?? kurr..kurr..panggil burung makan..;p
 
checkout hotel pukul 10am..so pukul 8am kitorang da ready nak kuar....time kat kaunter nak check out, mula2 tokojut aku dier charge aku ada makan choc & kopok yang dier letak dalam basket dalam bilik..aku terus je cakap "No..no..we hide it..its inside the cupboard..i hide it from the baby..not good for baby you know?" cewahh..padahal time berjalan..pagi tengah hari petang malam mulut si Aqeil tuh asyik mengunyah choc..huh..so dier cancel balik and kitorang check-out dengan aman...

since kat receptionist boleh tinggal luggage, aku tinggal la kat situ and mintak dier arrange taxi pukul 1pm untuk ke airport..masa yang ada terluang nih kitorang sambung jalan2 and plan nak ke Kings Park..mak hang nih dah kemaruk nak bau bunga lavender..haha





berjalan sambilAqeil berdrama..budak ni kan..merata ceruk angin satu badan..haha


berlatar belakang Perth city



santai2..kat Mesia tak dapet nih kul 12 tghari bersidai cmni







dah abeh spend kat Kings Park, kitorang naik RED CAT bus balik hotel and naik taxi terus shoot ke airport..sebelum ni aku travel, flight balik mesti subuh..skunk aku tukar plan..taknak rushing sebab letih...cuti kan nak relax2..so amik flight petang

bye-bye Aussie..till we meet again...
 
Untuk pengetahuan korang, aku ada implement satu menthod untuk mengawal perbelanjaan aku di Perth. Selaku financial controller yang dah hilangkan RM 2K sebelum gi Perth, memang haruk la iols nak bajet...ekceli..mudah je cara ni..aku plan bahagikan duit ikut sampul on each day..memang kira actual nak spend and allocate duit siap2..percayalah cakap aku..memang terbukti berkesan kalau ikut betul2..aku siap bawak balik extra AUD300 out of AUD 1000 bawak gi sana untuk spend..
 
time nih kembang semangkok bontot aku..incik hubby puji betapa pandainyer iols manage duit..kan iols da cakap.iols ada bakat terpendam..*muntahtepi*


and here are few items bought from Aussie as souvenirs..


tak banyak pun memborong..asal pilih baju je..darab 3..pilih key chain pun darab 3..otak da otomatik set camtuh..maybe salah satu cara untuk muhasabah diri and sedar diri yang aku nih bukan girlfriend Donald Trump..hehehehe
 
Till then...tamatla kisah aku ke Perth..hopefully dapat repeat lagi or try new area macam Melbourne ke..Sydney ke..bagi aku Aussie adalah sangat calm and best!!!

No comments:

Post a Comment