Pages

Monday 17 February 2020

TTC Journey : Part 1

Hi

I am 34 this year and my first born child already 8 years old. After gave birth to him ada la terniat untuk jarakkkan pregnancy ke-2 since me and my hubby quite struggle untuk bahagikan masa in between works and taking care of him..tambah pulak anak I ada colic (sawan tangis) during earlier months so lagi la macam stress

But after 4 years, baru start terfikir to add family members and kitorang just try natural way since I assume I can have my first pregnancy without any issue so why not the second kan (riak sangat huhu)
Unfortunately, still tak membuahkan hasil. Macam-macam petua dah dicuba and semua test me and my hubby dah pegi buat..both of us are fine and should have no problem to have 2nd baby..itulah yang orang kata, kuasa Allah. Kalau Dia nak bagi, memang Dia bagi..tapi kalau takde rezeki juga, janganla berputus harap and keep on trying and praying!

I agak terkesan dengan rintihan si anak yang boring dekat rumah takde kawan and sampai propose dekat I macam ni :

" Mama, nanti bila dah tua, mama dengan papa pindahla dok umah Umi. Ada ramai orang, syok sikit"

Umi is referring to his babysitter yang jaga dia since baby like her own son.

Dalam hati rasa nak menangis tak berlagu...pity you baby. I can see he struggle jugak to make friends everytime I bawak pegi taman or mandi pool dekat hotel / area condo sebab most of them dah ada adik beradik sendiri..dia je sorang2 kena try to mingle but luckily my boy senang make friends walaupun mula-mula always malu malu kucing haha

So, this February 2020, sampai seru untuk mencuba 1st alternative : trying with ubat kesuburan (Clomid). I try pegi Klinik Keluarga Dahlia area Bandar Baru Selayang and the lady Dr was so nice to explain in detail about the medicine and also gave some tips and petua

Now is my Day 2 period and my Day 1st to consume Clomid. She prescribed me a 50mg Clomid to be consumed 2x a day for 5 days duration.

Hope for the best dengan izin Allah... amiin

Will update here if it success or else will continue with other alternatives...keep praying and wish doa's from all of you


No comments:

Post a Comment