Pages

Wednesday 7 March 2018

USA Tips & Tricks (Day 5 & 6) - Back to LA, Griffith Observatory & Shopping at Citadel Outlet!!

DAY 5 - BACK TO LOS ANGELES

our return trip back to LA..journey memang amik masa almost seharian and end up sampai LA dalam pukul 3pm

kali ni akan check in rumah kedua which is own by John - rumah John really sit on Hollywood Boluevard and paling besttt laundry ada dalam rumah and dalam bangunan yang sama ada kedai masakan Thai!!




opps - gambar dia dalam bilik air jugak aku nak letak haha

ada buat video untuk view dalam rumah tapi entah cemana jadi terbalik. nanti lah aku rotate and paste kat sini ye


we miss tomyam so much and finally this kedai dapat satisfy our craving

 
dinner for tonight - sampai tersandar kekenyangan

DAY 6 - GRIFFITH OBSERVATORY & CITADEL PREMIUM OUTLET

Today adalah hari yang ditunggu-tunggu kerana harini aku boleh berlagak ala-ala Paris Hilton shop till drop kat Citadel Premium Outlet..weeehu!
 
tapi sebelum menjengah ke Outlet, mohler kita visit satu tempat ni dulu namanya Griffith Observatory
 
GRIFFITH OBSERVATORY

 
Griffith Observatory is a facility in Los Angeles, California, sitting on the south-facing slope of Mount Hollywood in Los Angeles' Griffith Park. Kat sini ada planetarium untuk mencerap angkasa or most people called it as Southern California gateway to cosmos!
 
Admission is FREE and boleh buat macam-macam aktivit seperti:
 
1. Melawat Samuel Oschin Planetarium - chargeable
 
2. Melawat Leonard Nimoy Event Horizon Theatre
 
3. Mencerap langit guna public telescopes and etc
 
Cara-cara untuk ke Griffith Observatory :
 
1. Parking di bawah (caj USD 4.00 per hour) pastuh boleh either walk, hike, bike up to the top
 
2. naik DASH Observatory public bas operates daily from Vermont/Sunset Metro Red Line station
 
3. Or used this option macam kitorang - naik je lah Lyft / UBER nanti dia drop kat atas terus
 
anything nak further info, please visit their official website at
 







 
 cubaan nak mencium keharuman lavender tanpa ku sedari lebah penuh dok hurung bunga dia..nasib mak tak gelojoh cium..kalau tak pakej muka benjol-benjol la dapat ;p



around pukul 12pm baru gerak dari Griffith Observatory menuju ke Citadel Premium Outlet located agak jauh dari luar Hollywood. Cost Lyft per ride per trip around USD 35..so paham-paham sajalah kalau lepas aku shopping dah sampai apartment pastu ada orang nak kirim balik memang aku tak buat repeat trip ya..mahal oiii sekali nak pegi haha

CITADEL PREMIUM OUTLET

I don't need and have to give a specific description of what this place is for ;p

Sediakan duit berkepuk-kepuk dalam handbag kau or purse laki kau and here we goooo...


mula-mula cari Panda Express untuk santapan nasi tengah hari




ada banyak kedai kami terjah tapi focus aku time tuh hanyala Coach haha


service sangat tip top siap sanggup tolong pegang beg aku sekejap time aku keluar dari Coach untuk cari tok laki cek nak tanya pendapat. Guess what?? aku mampu berbahasa Melayu untuk cari beg idaman tauu..sebab pe? sebab one of the salesgirl adalah orang Malaysia (Ipoh maliiii) nama nya May...dia siap pesan nanti nak bayar mention lah nama dia bila cashier tanya who assist you..3x aku beratur bayar memang nama dia je lah aku sebut haha



salesman pun banyak membantu dalam mencari beg-beg ni..iols ni tak biasa sangat kalau salesman terlebih ramah sampai pegang bahu iols nak bawak gi cari beg..ni kalau kat Malaysia ni aku jegil bijik mata dah..so double standard sangat haha

Finally dalam Coach ni adalah terserempak rakyat Malaysia kita jugak setelah almost 5 days kat US rasa sangat privacy sebab tak terserempak ngan rakyat Malaysia lagii ;p..sambil belek-belek dia pandang iols sebelah mata je amboi-amboi so iols pun apa lagi...pandang dia takdak mata teruih! haha

Please naa, aku bukan antara golongan rakyat Malaysia yang kekwat bila pi obersea..aku spesis senang nak ramah and kalau jumpa selisih kalau kau senyum aku ofkos senyum balik..kau tak senyum ada aku kisah? hihi come on lah people, takkan nak tunggu match badminton Chong Wei vs Lin Dan baru nak rasa bangga mengaku kita satu Malaysia..kalau dah selisih kat obersea pun kita tetap kaler brown made in Malaysia berperdana menterikan Najib so no harm pun nak senyum-senyum bukan mintak duit ponnn..kita pun ada lah duitt...kalau takde duit takde la kita datang US niii  * tiup tiup kuku (mohon sentap yang suka kekwat pi obersea macam dia sorang ja pi obersea hihi)



 tadaa..ni lah handbag pilihan hati iols. harga dalam RM400 jer..even semua beg yang beli kat outlet ni memang murah-murah

sebab tu la boleh jadi repeat sampai 3 kali dok beratur bayar till minit minit terakhir sebelum kedai tutup


ni pun salesman yang tolong amik gambar -



akhirnya setelah rasa sampai nak bergoyang kepala lutut dok bertapa dalam Coach sesaje, maka mohler pulang ke pangkal jalan..haha bersama-sama poket yang dah rabak

apa-apa pun, aku sangat enjoy spend my time kat sini and hopefully ada rezeki masa depan nak repeat mai outlet di US
 
 


No comments:

Post a Comment