Pages

Tuesday 1 August 2017

#Duckscarves - Terjebak!!

Assalamualaikum...
 
Sejak dua menjak ni asyik dok dengar sana sini orang dok citer pasal tudung dUCk..kira glamer habeslah kalau ada koleksi dUCK nih dalam almari kat rumah but unfortunately, almari rumah aku penuh ngan baju yang selalu dok beli online tapi bila da dapat tak pakai-pakai and tudung macam-macam brand yang beli berkoyan-koyan pun tetap tak berpakai..sungguh fashion blind sangat muahaha

Kalau sapa yang kenal I dari zaman sekolah sehingga lah ke zaman kerja ni..memang tudung I fesyen dia sepesen ja iaitu color hitam! Tak shawl hitam, tudung serkup hitam..but most of the time aku suka yang sarung terus color hitam..siap beli 3-4 helai color sama pattern sama so that senang nak ulang pakai muahaha..giler backdated nyer orang!!huhu
 
Bukan takmau tukar fesyen, aku pernah lah beli instant Neelofar..tudung shawl borong kat Jalan TAR lah.tapi semua kain dia macam tebal bila pakai..bukan la tebal macam pakai comforter lilit kepala..tapii tebal la..ala rasa macam pening kepala kena serkup kain..macam kurang pengudaraan gitu..sebenarnya sebab lain tu adalah : aku pun tak pandai nak lilit shawl and tak koser sangat nak melilit sampai terlilit tangan semata-mata nak ada effect fluffy look gitcheww!! haha

(sendiri tak pandai salahkan tudung..hoih!)
 
Brand dUCk ni aku dah lama dengar tapi tak ambik port sangat sebab aku pun tak pakai shawl..tapi lately nih ke"glamoran" dia macam tak terbendung lagi sampai aku yang dok scroll kat instagram pun asyik tengok post orang beli tudung dUCk..amboii sedap sangat ka pakai dUCk nih? dah la harga mahal mereputtt ala-ala orang cakap macam boleh buat kalis api neraka gituu..amboiii hampaaa!! akak tak cakap tauu...tak baik tauuu hihi.
 
Lagi aku heran tudung ni sanggup orang beratur panjang-panjang depan kedai each time release new pattern..and yang worth RM800 pun pernah sold out beberapa minit ja..wow..wow..sangattt wowww...tudung apa nii? so untuk tidak membuang masa and my bff pulak memang pakai tudung dUCK ni..apa lagi moh ler kita pay a visit at dUCk store Pavillion. Thanks yunk sebab sudi teman I gi dUCK store walaupun terpaksa penat lelah sikit sebab ada 2 askar ikut sekali..yang penting dapat jugak kita dating tanpa para suami..survivor sangaattt!!
 
Pagi lagi dah pickup my bff then terus gerak gi Pavillion..bawak askar-askar ni kena banyak bersabar dan bertoleransi..macam si Aqeil ni sibuk nak mencari toys, so aku bawak gi toys dulu..padahal bukan nak amik toys sangat pun, nak beli seketul minecraft yang cepoet je sizenyaer huh! dah abeh bahagian mainan baru naik level 6 cari dUCK store..located dekat area Tokyo street kut..al maklumlah Pavi ni bukan tempat mainan aku sebab semua barang branded je kat dalam ni.
 
Here we are in the dUCK store :



 
Memilih tudung mahal & exclusive sambil dikelilingi askar-askar ni sungguh mencabar sebab baru kau belek sehelai sambil tu jugak suara ko bergegar satu kedai dok suruh askar-askar ni behave

korang tau tak mommy ngan nak pilih scarf dUCK niii..tau taakkk haha

orang lain masuk kedai siap boleh tenung belek satu per satu ala-ala datin..kitorang macam nak berperang pun ada..aku siap sempat try pakai lagi walaupun jeling kat cermin nampak si Aqeil dalam dok pesan duduk senyap-senyap dia boleh sengaja kuis and jatuhkan spek mata atas table huh!

akhirnya setelah abeh sesi belek membelek, aku berkenan ke dUCK scarf satin silk ash lee and mushroom..sayangnya untuk ash lee nyer type instant dah sold out..mushroom ni memang shawl aje..so amik mushroom dulu. Then amik inner neck jugak sebab kalau dah tudung nyer selembut baldu, inner kat dalam pun nak la selembut baldu jugekkk! biar bila pakai rasa sejuuukk ja macam dalam aircond muehehe

pastu turun bawah usha dalam Fashionvalet..wah kembang hati sebab instant ash lee ada kat situ..so rembat seketoi and pulang ke rumah dengan hati gembira sebab ada 2 x boxes of dUCk shawl


oh lupa nak share pic our lunch together-gether...




 
#teamduckies #nakblooming #nakworldmap

pssst..cer kira berapa huruf dUCK yang tertulis dalam post di atas..muehehe..komen quantity @farahfarhana86 dekat image iols melaram ngan instant ash lee macam kat bawah ni


and kalau aku baik hati nanti aku bagi la hadiah shawl  dUCk ke..diary dUCK ke...tuala dUCK ke sebab dok rasa macam nak repeat pi dUCk store lagi nanti...;p
 

No comments:

Post a Comment