Pages

Monday 17 July 2017

Post Celebration : Salam Aidilfitri !!

-Entry Tertunggak-

Setelah seminggu bercuti, bila mula masuk ofis minggu ni ya rabbi dia punya Monday Blues tuh bukan lagi on Monday je yee..membawak blues tuh sampai nak abeh minggu dah ni muehehe. Alangkah bestnyer kalau cuti raya tu sebulan ke..setahun ke..(dalam mimpi!)

Sempena menyambut kedatangan Syawal aritu, kami sekeluarga telah pulang beraya ke kampong halaman indah nan permai nuu jauh ke Langkawi. Best ke kampong kat pulau kegemaran rakyat mesia soping pinggan mangkut cekelat nii? Bagi aku biasa je sebab aku sendiri pun takde minat sangat shopping pinggan mangkuk ngan coklat..nak kirim order? maaf! saya bukan personal shopper yang anda semua idamkan muahaha. Korang nak mai beli sendiri yaaa.. Kami spent almost 1 week dekat Langkawi plus ulang alik balik Gurun, Kedah sebab my MIL beraya di Gurun..kena la bahagi sama rata kalau tak boleh bawak bergaduh nih 

Raya tahun ni best sebab beraya kat rumah iols dulu yeayyy!! Balik Sabtu petang ngan flight delay bagai..sampai rumah mak masak dah lauk2 best nak bukak puasa..ada tomyam putih, ada sambal ikan, ada air kelapa, ada gulai ayam kampong..macam macam lah. Makan sampai rasa nak bangun dari bersila tu berat ja montot haha. Dulu time skolah hari-hari balik skola mak masak sedap, makan kenyang-kenyang pastu sendawa burrrppp then mentido sampai petang subhanallahhh..patut la berat dulu nak dekat 50kg ya time skolah muahaha..

Ari raya pertama, selepas solat hari raya (aku tak join), kitorang bersalam-salaman mintak maaf semua..pastu amek gambar ramai-ramai satu family and lawan tukar duit raya..syiokk ler adik adik aku sebab kak longnya begitu pemurah raya tahun ni..haha.




 ececeh..posing nak depan rumah kampong ala-ala photoshoot gituu..nyampah aiii ngan spek mata aiman tino tuhhh


makin besar makin susah muka dia ni nak masuk elok2 dalam gambar hishhh..yang dia ni pulak dalam rumah pun nak jadi aiman tinoooo


ehh dia lagiii...efek muka depan rumah batu bata..maklum la memang muka tembok ponnn

Setel semua baru kitorang pergi menziarahi sanak saudara..yang side abah aku sebab side mak aku banyak dah pindah ke mainland Kedah. Ada jamu nasi tomato lah, bihun sup lah, soto lah..sedap sedap semuanyer. Pendek kata raya pertama tu gendang gendut tali kecapi kenyang perut wa suka hati la beb!! Raya kedua sampai keempat pergi raya Gurun then balik semula ke Langkawi.
Sempat la jugak belikan water dispenser Bio Ultra untuk letak kat rumah. Selama ni mak aku masak air panas manual and isi dalam flusk so macam renyah sikit. Aku dah perhati lama dah..bila ada duit lebih sikit belikan siap2 senang nanti nak air panas or air sejuk tadah je, takyah susah2.Pastu ada la terdengar mak cerita kat adik dia ada try kasut Scholl sedap pakai tapi tengok harga RM 200++ terus tak jadi...aku ingat nak belikan tapi tak sempat pulak nak bawak dia pegi kedai Scholl tu..nanti orang balik lagi sekali orang belikan ye mak!

oh ya masa balik rumah mak mertua, ada lah seketul penimbang ni incik hubby dok buat main timbang berat..pastu acah aku suruh naik penimbang.konon nak gelakkan aku sebab sebelum puasa asyik maintain 53kg je khennn...

takpa cek..takpa..mari kita lihat siapa yang kenaaa...


haaa..kau nampakkk..nampakkk..muahaha..akhirnya cecah jugak angka 4 di depan..yahuuuuu
(abaikan kaki yang tak mulus tuh ;p kang kaki putih melepak korang cakap iols tipuu haha)

boleh bawak bergaduh tau pasal berat badan ni..walaupun nampak petite di luar..kau tak tau isi bergoyang-goyang haha

Ari Sabtu seterusnya kitorang fly back to KL..sengaja balik awal sebab Ahad boleh la rilex sket kemas rumah ke...merayap ker..

Till then, again, selamat hari raya maaf zahir batin.

No comments:

Post a Comment