Pages

Tuesday 13 June 2017

Sejenis Perangai..Hurmmm

Teruja tengok travel frame kat atas? I is sangat teruja!!
 
Tak taulah apa punya tabiat tapi I mengaku I memang sangat boros berbelanja, mainly berbelanja untuk travel *sigh*
 
Hari-hari ada sejenis perangai akan bukak Skyscanner and mula lah dok menge"check" flight murah dari KL ke serata dunia kecuali Israel ;p. Bila dah select negara mana nak pi, click tengok harga murah pi Switzerland, contoh macam nampak Emirates murah (ehh bukan I boikot ke?), terus direct gi bukak web Emirates, select flight, isi detail then bila sampai payment page, tenung harga tu lama2 macam psycho then dengan berat hati click "X" keluar sebab tau dah nanti incik hubby tak bagi purchase....membaziaq katanya...hurm geget jari je lah camni. Tapi lepas dah tau jawapan No, tetap hati kental gituu..bukak pulak blog travel orang lain baca pasal trip dia..pastu berangan sensorang..ewaaahh macam takde keje gayanya..haha..time keja keja lah..ni ngulat sikit2 je *cover2*

korang ada tak perangai cenggitu? eleh, ngaku je lah kalau ya..orang kata berangan tak salah sebab bila berangan pi bintang, koman-koman tak tercapai pi bintang, jatuh gedebukk atas bulan..haaa..takpe wakk..perangai kita ni consider normal..ehehehe
 
Aku memang suka gila collect cop dekat passport..kalau boleh serata tempat aku pi nak ada cop dalam buku merah...tapi melampau sangat lah kalau naik Cameron Highland pun nak bercop bagai..cop strawberry nak? hihi tau la nama tempat bunyi mat saleh, tapi tetap dalam negara bawah naugan Najib..so takde cop2 yerr
 
Actually memang ada pun plan berjalan..which is plan bersama bff nak ke Bali. Kitorang plan bulan 9 after raya haji..demi nak jugak2 berjalan-jalan ngan bff, aku sanggup apply cuti 2 hari specifically for Bali bebeh! selalu aku nyer travel date time weekend or public holiday sebab konon nak simpan cuti hihi. Masa plan Bali ni siap dah booking hotel yang ada private pool giteww..plan semalam je lah yang ada private pool tapi I tell you..its a must untuk tido kat villa / hotel yang ada private pool walaupun semalam sebab private pool dia memang sangat best!! Kitorang amik yang dekat Park Regis Kuta
 
Ok berbalik pada gilakan nak berjalan, macam hari ni buang tebiat bukak Qatar Airways booking dari KL - Paris..total all in 3 beranak RM 7k++ untuk trip after Christmas 2017..murahnyeee lahaii sama macam price yang I dapat masa festaim pi London..aku dah proceed sampai payment page..sebelum sempat buat apa lagi, aku nampak wasap incik hubby dah pangkah awal-awal..and end up dia up kan gambar robotic vacuum siap boleh mop suruh aku beli lagi berfaedah katanya..huhhh (sindir bini ke apa ni yunk?)
 
ok baikkk...nnt I belikan robot tu yer biar dia vacuum and mop satu rumah..moga-moga berkilat rumah kita hehe.
 
pastu bukak Gmail, eh ada pulak email dari Qatar website ni dok memancing aku suruh proceed with payment in hurry to lock this price..aku reply cakap " suami saya tak bagi la awakk....camne eh?" boleh ke? muahaha
 
ok sekian..pompuan tak tentu arah arini sebab tak sahur..nak kata gula naik, posa...tak tau la apa yang naik
 
byeee

No comments:

Post a Comment