Pages

Monday 21 December 2015

Borak Kosong ~

Its Monday and it is a Malas Day!!!

dah la esok sehari jer lagi kerja pastu yehuuuu...cuti ooo cuti

Persiapan Euro Trip aku dah almost 90% done..duit pun dah siap-siap tukar konon taknak terkesan dengan kenaikan kadar faedah oleh bank from US recently..quite good dengan exchange rate 1GBP = RM 6.5 and 1 EUR = RM 4.7..and dek kerana terlalu eksaited, aku dah start bahagi duit ikut sampul macam yang selalu dibuat..percayalah..trik ini mampu menjimatkan wang anda and discipline yourself!

"mohon Aqeil tak pau mama mainan banyak2 so that duit lebih bleh mama soping!hehe"

sweater, thermal suit untuk tuan badan dah lama siap tinggal nak packing..encik hubby ngan Aqeil jer kena cari lagi..aku sempat sambar beberapa helai sweater kat Mothercare aritu sebab ada good promos..bukan apa..sebelum nih memang tak minat pun baju branded..disebabkan aku takut Aqeil kesejukan so aku pilih la dari Mothercare yang berkualiti sket

Semua pembayaran yang bole dibayar through online dah disetelkan..actually bagus jugak early planning for let say mine..5 months before travel..aku ada masa untuk buat pembayaran sket-sket setiap bulan and finally semua dah setel..kira duit yang bawak tuh bleh focus untuk makan and soping + minor contingency..travel dengan aku simple..semua yang bole setel better setel awal-awal..memang la kita tidak bole jangka kemungkinan yang bakal berlaku but persediaan awal akan meletakkan kita dalam zon selesa dan dapat avoid kelam kelibut kat tempat orang..

Ada jugak yang tanya : " mesti ko dah habes around 40-50K untuk trip ni"

I was like..banyaknyer..bole ulang trip Euro 2 kali tau ngan amount tuh..aku tak spent sampai banyak tuh pun..nak kata ni travel backpackers pun tak la sangat sebab ada anak kecik, kena bagi comfortable..so aku namakan travel aku nih " Travel Comfortkers"..;p

nak kata mahal tak mahal and nak kata murah sangat tak jugak..in between and just nice to my budget..cuma time dekat Paris aku beli package last minit private tour guide for 2 hrs that cost us Eur 200 sebab kekangan masa di Paris and nak melawat semua tempat best..haha..kalau lenggang kangkung laki bini kitorang memang nak je redah naik train tapi masa tak mengizinkan plus takut Aqeil moody tengah jalan (dah la ada masa 5 jam je kat Paris)..

Teruja jugak sebenarnya festaim travel amik Private Tour Guide..aku booking through this website:
http://unique-paris.com/

Alexandre, a guy who entertain me memang very helpful..siap bagi discount lagi sebab aku ada merepek cakap bahasa French ngan dier masa nak booking..dah dulu 3rd language French so kena la praktikkan walaupun kedengaran macam bahasa Uganda..haha.

Private Tour Guide nih dier akan jadi driver kita and bawak melawat semuat tempat most visit kat Paris..lagak macam ado-ado kan? walaupun poket aku dah macam nan-hado nih

so yang tinggal? Tengah berkira-kira wajarkah membuat pelaburan dan risiko untuk beli tiket bus ke Manchester (duration 8 hours per trip) and be in the Theatre of Dream "Old Trafford" sedangkan esok tu flight balik KL?

tu lah impian dari kecik dan factor pendorong aku realisasikan trip ni tapi guess what...Manchester and Old Trafford was excluded from the itinerary due to time constraint plus jarak yang far up north from London..huhu...takpe..semoga ada keajaiban and bleh selit jugak ke Manchester..yeah!

No comments:

Post a Comment