Pages

Friday 31 July 2015

Ceriternyer : Ellfie Essence

Friday blues..hmm..dah nak dekat seminggu stress muka dah tak serupa muka..mengelupas menggerutu...rasa macam kena sagat ngan berus jamban jer tengok..huhu..
 
mesti korang tertanya..aku nih mangsa produk berbahaya takdak kelulusan kkm ke? haha..untuk Tabita..yesss...aku lah antara mangsa termalang di donia bila aku pakai ..kadar pengelupasan menjadi lebih teruk ..macam sisik ikan tumbuh di muka.huh!..ekceli..tolak tepi pasai Tabita..malas nak komplen dah

sebelum nih aku pengguna setia Natasya nyer cleanser + night cream since zaman sekolah lagi (merenyam kan time skolah pun nak melawa..haha)..so far okay..nite cream dier time tuh the best lah sebab buat muka aku jadi licin berkilat sket..ala-ala glowing pun ada ikut masa..kadang-kadang gloomy gaks..cuma lama kelamaan, aku baru notice yang..kalau aku tertinggal pakai night cream tuh untuk jangka masa yang lama macam 4 hari ke..muka mula start menggerutu and mengelupas especially area bibir ngan hidung..so aku nih depend kat produk tuh lama la jugak sampai start bekerja..time tuh da start fikir..produk nih must be something wrong sebab kalau tinggal je mesti jadi bermasalah..huh..so aku decide tukar slowly..untuk cleanser aku pakai Hada Labo and untuk essence & cream malam aku pakai SKII..so far dah lama pakai (adala dalam setahun) and takde masalah..legaaa..a good combination sebab both claims takde barang terlarang and safe..cuma since guna bahan natural..efek dier agak slow sikit..
 
akan tetapi!!..hari raya aritu aku just bawak balik cleanser Hada Labo time balik kampong..aku ingatkan OK laa just pakai cleanser..hari raya dok kelam kabut makan ketupat..gi open house..ingat ada masa nak belek muka? wah..marah sape ni? diri sendiri yang salah tau tak!! hihi..rupanyer..bila abes raya and balik KL..abeh muka iols ni start mengelupas balik..siap menggerutu jerawat pasir...stress giler lah cmnih..kalau aku duduk umah je ngan muka camni at least bole la slowly aku scrub sendiri..masalahnyer..aku ni gi ofis ari2 muka mesti mengadap orang..haruslah rasa malu walaupun malu senipis kulit bawang jer..huh..kena buat sesuatu untuk speed up the recovery..so..pilihan yang ada ditangan...emm...banyak sebenarnya..tapi aku dah terberkenan kat satu produk nih..which is 
ELLFIE ESSENSE !
 
hasil gabungan 3 blogger yang blog diorang wajib aku kunjungi setiap hari..tengokkan ke testimony macam gempak..so why not aku give a try..so langkah permulaaan, aku check kat fb elly..tgk bahagian komen cari agent mana yang bole COD area aku..so jumpa la sorang (akak Rosliena)..aku whatsapp minta COD esok (which is today lah)..she agree and taraaaa...
 
 
 
* pic ehsan google..aku punya maner? ada dalam plastic malas nak bukak amik gambo..tak caya tanya kengkawan I..hehe
 
 dalam box ni ada :
 
* 1 x Cleanser
* 1 x Toner
* 1 x Day Cream
* 1 x Night Cream  
harganyer..since aku beli arini last day promo Raya Ellfie..so aku dapat la harga RM 110/set
 
Cuma aku agak gusar sikit sebab appearance nite cream nampak macam Natasya nyer nite cream..tapi for the time being..aku mempercayai kata-kata pengasasnyer bahawa produk Ellfie nih sumernyer diperbuat dari bahan semulajadi dan selamat..I trust uolllsss!!!
 
hopefully this product could solve my problems and glowing back my skin..cewaahh..nanti kalau elok boleh la buat testimony..
 
apsal tak share muka sekarang? hell no bebeh!!!..trauma tul tengok mengelupas ala2 fesyen sisik ikan di muka..ehh ke memang trending muka bersisik skunk? ahhaa..gilos namanyer!!!
 
nanti muka dah cantik ala-ala iras Cleopatra baru aku buat testimony yaa..kalau tak..yillek!! hehe
 


3 comments:

  1. x sabar nk lihat hasil nya...sorry dear Farah..sis JM baru sempat nk buat kunjungan balas

    ReplyDelete
  2. Takde sambungan review ke? Nak try jugak ellfie ni tp takut mcm pakai natasya tu. Boleh review skit tak? Ehehe

    ReplyDelete
  3. As salam na let go elffie serum and skincare..bg harga kasih syg..bru guna sgt2..reason na let go sbb x sesuai ngan kulit.alau berminat boleh wspp di no 01119489171

    ReplyDelete