Pages

Thursday 3 March 2016

Kaki ku Homeless!!

Kaki adalah antara bahagian tubuh badan yang paling aku kurang memberi penjagaan..nan hado lah nak scrub dier everyday or sapu cream every night semata-mata demi mencapai impian kaki ku cantik gebus & muluss..;p


kalaula kaki ku cantik seperti di atas...hihihi
 
dipendekkan cerita, one night while me and hubby tengah lepak tengok tibi...he was like suddenly "mama..apsal kaki macam kaki orang homeless nih?" aku dah terpinga-pinga and rasa nak tampar je laju-laju dengar statement tuh.. "apehal nak kutuk-kutuk kaki orang nih..cer tengok sket kaki ngko?"
 
bangga tul incik hubby menayang kaki dier depan muka aku with ayat tak leh blah " haa..tengok nii..ni baru kaki orang ada rumah"..kurang asam namanyer nih menghina kaki aku..haha..well..I have to admit that..kaki aku ada problem callus kat tapak kaki which aku pun dah blur camna nak hilangkan nyer..plus aku pun setakat scrub dier seminggu sekali and too bad..cream scrub beli kat Body Shop tu pun dah abes!!..hampeh (sebenarnya tunggu promo dier bulan 5 nnt..kan dah dasar cheapskate ;p)
 
so, later that afternoon, pegi Giant kengkonon nak survey vacuum umah yang dah rosak which actually bole repair tapi laki ku malas repair (padan muka you!)..and lepas do the shopping..lalu la kat sebuah kedai pedicure & manicure :
 
CUTIECLE
 
kedai ni located somewhere are JCO donut..and incik hubby terus meng"offerkan" aku untuk buat pedicure kat sini..harga utk callus removal + basic pedi = RM40
 
aku : " belanja ker?"
 
him : " nah amik RM100..baki pulang balik"
 
aku : "lorhh..ingat keep the change!"

masuk jer terus duduk kat kerusi untuk buat spa kaki tuh

ada dua orang amoi yang akan menyental tapak kaki aku nih..nasibla korannng..hihihi

time dier sental tuh rasa geli-geli..sakit tuh takde r

sekali aku jeling dekat kain alas kaki aku tuh..amboiii..banyak juga yer callus-callus yang keluar..hahha..nak kata apa kalau dah tak pernah nak pedicure kaki sendiri..setakat ketip kuku jer

dalam 30 mins siap lah proses membuang callus..dier sapu scrub sket..scrub ni perasa mint kot sebab rasa sejuk and nyamannnn jer kaki

abeh je pedicure...

aku : " haaa tengokkk..canteekk??"

him : " ok laa..baru nampak macam kaki orang ada rumah sket..kalau tak ingat takde rumah ke apa"
 
 bisik hati kecilku "OMG...gerammm jer akuuuu ngan dier niii..nak marah lebih-lebih ni laki..kang derhaka lak..;p"
 
 p/s : penangan Pedicure tidak terhenti di situ sebab last week pun I try one Pedicure dalam e@curve  seriously best and highly recommended..korang try la Pedicure kat Serenity Spa jugakk!!!
 

No comments:

Post a Comment