Pages

Friday 29 September 2017

Beyond the Continent : USA bebeh!

Hello korang!
 
Jangan ada yang Friday blues pulak ye dah esok nak cuti and tambah-tambah di penghujung bulan September nih..aii loikee sebab time ni la company hulur bonus.muahahaha. bonus walaupun ciput tetap rezeki jugak lah sebab motif aku kerja pun sebab motivasi nak travel banyak2 so kena kerja untuk kumpul duit banyak-banyak hahahaha..apa punya motivasi pun tak tauuu
 
Sedang asyik dok search flight via Skyscanner, suddenly aii have a feeling of "What makes me so reluctant to search a flight from KL - New York? KL - Los Angeles?". Tau sebab pe? sebab aku selalu merasakan yang cost flight ke Negara Uncle Sam tu pasti sangat menjulang tinggi and kurang-kurang harga flight dia mau cecah RM15K onwards and aku tak mampu nak spend flight banyak camtuh..so sebab tu aku tak pernah search flight ke sana. Tetiba harini rasa macam - why not give a try!. So aku pun search lah ke USA next year somewhere in Feb/March 2018 and guess what???
 
RM 8500 all-in round-trip KUL - NY - KUL (each way transit at Narita)
 
via Air Nippon Airways (ANA) untuk 3 beranak kami !! Ohmaiiii tak ku sangka sama murah macam nak pergi London! You can get much cheaper from that jugak via other airlines macam China Airlines, Vietnam Airlines, Saudi Airlines..tapi aku ni sceptical sikit so pilih la airlines yang ada prestasi sikit hihihi
 
Ok terus lebur itinerary ke Rome or Japan sebab aku rasakan US ni lagi menggoda and menarik untuk diterokai. Tapi reading from most blogs mentioned pasal kerumitan untuk mendapatkan visa ke US and once dapat valid for 10 years! Aku harap passport aku sekarang yang dah ada cop merata Negara ni bleh jadi bonus untuk visa lulus cepat haha...ingat orang Malaysia ni suka ke nak overstay kat US? Kami sayang Malaysia lah..tambah-tambah bila Bang Jib kata ekonomi Malaysia makin kukuh dan mampan..sebab tu kami tak kisah pun USD 1 = RM 4.22..muahaha..ooppss jangan marah ye Bang Jibb
 
So jadi dah ke purchase tiket? haha belom lagi la sebab bos kat rumah tak tau la setuju ke tidak.He's good in saving the money while me? I was like throwing the money to the air acah-acah anak Sultan Brunei..haha. Well, who loves travelling know how it feels when you can travel outside your comfort zones..to see the world in a different perspective...yup!memang bila pergi travel akan bawak balik kenangan sahaja..tetapi kenangan tu sometimes dapat mengubah our point of view, cara kita berfikir and act and boleh bentuk diri kita untuk jadi lebih terbuka..lebih matang..lebih positif
 
I learn a lot from travelling and travelling is always my passion!

No comments:

Post a Comment