Pages

Friday 21 October 2016

Happy Belated Birthday Aqeil !

Happy Belated Birthday Honey Bunch!!!
 
loklaq sungguh la sebulan lepas besday baru nak up citer besday anak..takpa aku bukan artis pun so suka-suka hati boleh update bebila kann..kann.kann
 
Mula-mula ingat tu nak celebrate kat rumah ja tiup lilin bertiga..pastu mengenangkan dia dah masuk sekolah, so mesti lagi syiok & havoc kan kalau celebrate ngan kengkawan kat dalam kelas..berebut-rebut dok depan kek sapa dapat tiup lilin sampai padam dulu..haha..tak kesah dah time tu sapa punya besday
 
Kek aku order through babysitter...demand nak kek Angry Bird, sudahnya makcik tu cakap angry bird dah out of season naak oii..so tukar la kek gambar "Super Wings". Haishhh..nasib anak I boboy..kalau gegurl nih, sure aku order kek Frozen yang rambut mengurai macam real tuh..me adore it tauu!! nak ke laki aku bagi kek tu time besday aku nanti?haha

Dah abeh berkisah pasal kek, moh kita shopping dekat NSK untuk item dalam goodie bags. Aku beli air kotak Ribena, kek Apollo, Mini Oreo Cookies and Kismis. Jangan risau, aku tau yang tak semua mak bapak suka orang asing jamu anak dia so called "sins food" macam kopok, gula-gula and etc..so aku dah take note on that..semua aku beli insyallah boleh membantu tumbesaran and menghubungkan sel-sel otak dengan jayanya..hihihi.Then, I add in stationery Mickey yang aku beli kat kedai borong area tepi Sunway Putra Mall..murah-murah mainan ngan barang-barang kanak-kanak.

On the day itself, aku sengaja masuk lambat sikit opis sebab nak mengangkut kotak goodie bags lagi..nak bawak kek lagi..sampai sekolah pun ngam2 budak-budak ngah nak masuk kelas










 
kenapa la kau besar cepat sangatt..huhu..seriously awal tahun dulu takut sangat nak masukkan Aqeil sekolah sebab pikir macam2..kena buli la..kang anak aku tak dan habis makan cikgu dah kaut pinggan bawak gi dapur..kang ada kawan cucuk mata dia ngan pensel lah..hahaha..giler saiko mak hang nyer pemikiran
 
Alhamdulillah bila aku masukkan ke sekolah since bulan 5 aritu, banyak betul perubahan nya!
 
Aqeil dah pandai pegang pensel..dah boleh kaler..dah boleh tulis ABC sampai Z..dah boleh mengaji Iqra' sikit-sikit..dah pandai bahasakan diri "saya" bila cakap (ikut angin yaaa)...and the best part, dah pandai ke toilet sendiri..dah takmo aku tolong buatkan..weehuu..tapi still aku kena cebokkan lerr..haha
 
sometime pity him coz having a mother yang not 100% fit..sebab bila mai time aku sakit kaki, memang aku moody jer so tempias tu kengkadang lepas ke dia..so agak sentap la bila my parents datang rumah, beria-ria seronok dia dok ulang cakap kat aku..Aqeil nak duduk ngan maktok..mama gi keje ye..adala dalam 10x dok ulang setiap kali sebelum tido..ofkosla mak bapak aku melayang ja kemahuan dia..takde "No" nyer
 
haih la..kadang-kadang terfikir, aku ni sesuai anak tunggal je kot? huhu
 

No comments:

Post a Comment