Pages

Wednesday 24 December 2014

Its New Year Everyone!!!

assalamualaikum sumer..hopefully korang berada dalam keadaan sihat walafiat hendaknyer with family..
 
tak sabo nih nak bercuti...im gonna have a break from Christmas onwards until 28th dec..early plan nak continue sampai new year tetapi tuntutan kerja membuatkan aku kena pikir baik2..haha..ayat bajet pekerja cemerlang sangatt.;p..kena la rajin sebab increment dapat january..back dated from last July..tak sabo2 aku tunggu "total amount" nak appear dalam harimau malaya nyer account..;p
 
pejam celik pejam celik..jangan tak celik2 yer..rupanyer dah nak dekat abes tahun 2014 nih and few days to go untuk approach 2015..azam tahun nih ada yang dah tercapai ke? aku nih azam takdela beria sangat..lebih kepada azam untuk bercuti dengan lebih byk ada ler..haha..so far travellogue aku went smoothly...cuma part Korea tu jer yang dah 2 kali sangkut..2 kali hangus duit flight disebabkan unforeseen circumstances..takpe laa..nanti2 ada rezeki aku terjah lagi
 
bila masuk 2015...omaigadd...umur pun harusla meningkat walaupun muka bajet sweet 17 everyday.haha..takut tul aku nak melangkah ke 3 series nyer age walaupun next year still 2 series lagi..haisshh..behavious tak jugak matang2..erkk..but hopefully segala niat and azam yang ada aku pendamkan untuk ditunaikan next year tercapai..especially target hantar parent gi umrah bulan 4/5 nih..yer lah..selagi parent ada..we have to put them first and rasanyer tak terbalas budi diorang kat kita..aku nih sesal jugak sebab birthday abah on nov 2014 aritu serius aku bleh terlupa gila..one month after that which is yesterday aku br teringat..punyala pelupa tahap makan landak ke apa..adoii..bila keje kat ofis bertimbun sampai aku nak pengsan mula la penyakit pelupa tuh datang..hmm..nampak sangat mcm workaholic kan??..;"(..too bad
 
the best thing happen to us while approching 2015 is...we are moving to a new home!!! yeayy...dulu duduk damansara damai..now pindah to bandar baru selayang..from small petite house to slightly bigger house..incik hubby request nak dekat klcc senang nak gi keje..huhu..me lah yang jauh macam ular melingkar sebab early morning tuju damai dulu antar Aqeil ke babysitter and then patah balik gi ofis kt mutiara damansara..gigih kan nak jugak babysitter yang lama..sebab pe? sebab my baby safety is my top most priority..aku risau la nak tukar2 babysitter..takut kena dapat yang mental ke..yang buat tak peduli ke..dah la umah baru ada balkoni..kalau aku cari kat area umah baru aku da terbayang takut dier terlepas pandang anak aku dok main kt balkoni and thennnn..oooomaiii..pikir da macam mak2 nih..takutnyerr...sekali lagi option berhenti keje berlegar2 dalam kepala aku..haha..
 
our old home kt damansara damai tu aku sayang giler..walaupun kecik 600sqt..lantai alas tikar getah..takde marble cm skunk..duduk tingkat 4 takde lif..ari2 turun naik tangga sampai semput2 especially time ngandung...aku tetap bersyukur..this is where we start our journey..from zero..i entered that home with almost nothing..slowly develop and make it from house to a home..hehe..aku cat dinding umah tu together wiv hubby..tapi aku cat lebih..dier tido jer..huh! pendek kata..our old home will be miss eventhough now da sold to someone lese...huhu
 
walauapapun..hopefully all of us will have a bright 2015 ahead..remember! always dream high..aim for the moon..coz even if you miss..you'll land among the starsss..
-
-
-
 
psst...saving untuk attend hubby nyer convo at wales hopefully by 2016..the euro trip is getting closer..=)

No comments:

Post a Comment