Pages

Sunday 8 December 2013

Travel Gateway : Unexpected Drob By - Ipoh Downtown..

Salam sumer...penat arini jadi driver dari Ipoh terus ke Damansara..rasanyer kematu habeh kaki "montots" sumer..ni first time jadi driver utk long distance..selalu highway LDP aku lah juara nyer..kehkeh...ble aku jadi driver..laki aku buat apa?haa...baik punya dia duduk bersantai di belakang sambil kaki terjulur ke depan..Aqeil pun surrender...CEO naik keta pun kaki tak terjulur mcm dier nih..sungguh tidak sopan!!..huhu..dier dah jadi driver Damansara - Taiping..so aku yang bini mithali ni haruslah amik turn lak jadi driver time balik..mithali sungguh!

Citernyer begini...my hubby nyer kawan buat dier nyer wedding on saturday kat Taiping..so my hubby ckp..alang2 gi kenduri dier..boleh la bawak Aqeil jalan2..papa pandai yer alasan bawak Aqeil..dier tau mak dier nih pantang sebut anak..mulalah jadi lembut hati..habis duit pun xpelah sebab Aqeil...huhuhu...mlm sebelum nak gi, takdela packing beria sebab letih balik keja tak hilang lagi..so ala kadar je lah packing..alah Taiping je pun..(eksyen tul..hihi)..esok paginyer hambek kau..ngam2 bangun..mcm lipas kudung lah packing brg si Aqeil...dah siap sumer..pukul 9 pagi baru gerak..tu pun singgah bekpes jap..then..sambung journey...

dalam pukul 2 petang camtuh sampai la ke tempat wedding..mujur orang ada lagi..tapi..yang sedihnyer kambing golek da abess..tinggal besi penggolek jerr...sobs..sobs..xpe2..lauk kenduri sedaap..aku makan dengan lahapnyer..lapaq weii..dahla ujan..sejuk..perut pun mintak diisi lerr..abeh makan..sibuk bergambo ngn pengantin sumer..kitorang tak lepak lama sebab cuaca mcm nk ribut je..so cepat2 gerak nak cari hotel...untuk pengetahuan sumerr, seminggu sebelum pegi, naik berpinar2 mata aku cari hotel kt encik gooogle.. aku tak dapat book mana2 hotel sebab sumer penuh..sold out..yillek pucitt...penangan cuti sekolah punya pasal..so ble time nak cari hotel on the spot nih..aku pun dengan konfiden nyer "papa..try la Bukit Merah..semalam Agoda ada kosong lagi..tp harganyer..mengucap jap..RM 420 semalam..cekik darah hati jantung tul!!!"...huhu..aku offer sebab xnaklah amik hotel bajet cikai2..mcm tak bermaknalah bawak Aqeil jauh2..at least ada pool bole la budak ni seronok tak terhingga..hehe

sampai je Bukit Merah..okehh..sesak giler ngan umat manusia (aku ter"imagine" the colour of the pool bler ramai2..hohoho)..ok2..lupakan imaginasiku...kitorg check2 hotel..hmm..penuh!! bilik mahal giler2 pun sold out..huh..kaya nyer rakyat Malaysia...xpelah..kalau sumer dah penuh..kita balik Taiping..mama dah mood merajuk..huhu..tup2..ujan punyala lebat..macam haru biru je kalau cari hotel kt Taiping..so final choice..jomm..gerak sampai Ipoh!!.okay..Ipoh???apa ada kt Ipoh??aku jadi blurr jap..takpalah..follow je lah..

journey dari Bukit Merah ke Ipoh adalah dlm dua jam kott...ntah..aku terbongkang ngn Aqeil je lebih..hehe..my hubby ada call satu hotel nih nama Ritz Garden Hotel..dier book Premiere Suite utk semalam RM240..bagi aku okay r..tapi aku mula dok risau..nih hotel bajet kaa..tapi laki aku ckp ada pool..okay2..positif2..hehe..aku memang selalu negatif dulu..huhuhu

masuk je Ipoh..xdelah sesat barat nak cari hotel..sebab GPS kan adaaa...hehe..cepat je kitorang da sampai kat hotel..tengok luaran okay la sebab nampak ada cafe kt luar nama Ritz Recipe..ala2 secret recipe gituuu..serius tak tipu..sebijik sebejon kottt!..bler dah park bagai..bab check in nih..aku lah terer..heehe..da dapat kunci terus menapak ke bilik hotel..lalu sky bridge wooo..(tolong jangan imagine sky bridge KLCC okayyy..sangat tak sesuwaiii)..hotel nih ada 2 building..kitorang dapat garden view..(garden la sangat sebab asal bukak langsir nampak umah nyonya ngn atap bumbung sebelah..haha..so baik aku tutup langsir tak payah bukak2 dah)

masuk2 je bilikk...waaaaaaa

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
santeekkkknyer...untuk harga sebegini..mama sgt teruja hokayyy!!

mula2 bukak pintu nampak dapur cenonet nih dulu

spacious room..

open bathroom..haa..bole skodeng2..hehehe
rilex2....keterujaan tidak terhenti di situ..aku lagi la terjerit macam orang xpenah tido hotel sebab..OhhEmmmJiiii!!!...hotel ni ada own cinema..own gym..own KTV..own bar (bole aku feeling2 tarian tiang nih ngn hubby..ecece..haha)..own pusat massage siap bole buat spa wiv affordable price.(facial just rm50..quite ok for me)..seriously..i'm impressed!!!..xpenah lagi aku tido hotel yang tak mewah pun tapi facilities superb!!..awesome bebeh!!!

jeng..jeng..aktiviti pertama kami haritu..laki aku cepat2 salin baju bawak Aqeil g berendam kat child pool..kita main air!!!!petang2 xde orang..so pool nih kami lah yang punya..haha..jom layan several pics down here..



i luv this concept..simple but nice










galak benor muka kau yer anak..huhu..ni sambungan pas balik pool
malam tuh memang aku ngan Aqeil terbongkang awal lah dah letih mandi pool bagai..laki aku jer excited g jalan2 tgk bola kt bar dier (tgk bola yer bangg..jangan tengok yang lain udah lerr...aku cucuk mata ngn garpu jd Kasim Selamat...huhuhu)..pastuh usha cinema (citer SMURFS dier tayang mlm tuh..ko jangan nak demand citer ala2 kat TGV or GSC yer..dah nama pun free..apa dier tayang tengok jer lahh)..aku pun taktau kul bape dier balik bilik..

esok pagi bangun..kitorang dapat free bekpes kt Ritz Recipe..sedaaap..menu standard lah kt hotel2 lain gak..pas g bekpes..sambung lagi terjun pool..haha..kemaruk air..si Aqeil sampai kecut2 mandi..budak nih tahan sejuk..pas mandi sumer..lepak2 jap landing berehat ..pastuh baru gerak balik KL..

so in the end...we love this unexpected hotel...we love this unplanned vacation with this hotel..i had such an enjoyable moments there..so, nanti aku travel lagi ke tempat lain insyallah aku update lagi..mata da tak larat nak bukak..ngantukk..byeeee


No comments:

Post a Comment