Pages

Wednesday 25 December 2013

Ceriternyer : ~ My Kesayangans ~

esok Aqeil genap 1y 3 months...hmm...biler kenang2 balik...its been almost 3 years with the marriage and alhamdulillah dah dikurniakan seorang baby boy

i still remember..sebelum kawen..tergedik2 nak kawen..bler da kawen..lagi tergedik2 tanya laki aku bile nak dapat anak..bajet2 laki aku bole bagi anak la la tu jugak..hoho (takpun bajet mcm citer katun dulu2..ada burung macam itik terbang bawak kain isi baby pastu lalu kat cerobong asap umah orang..pluup..jatuhkan baby sorang2..hahaha)

honestly, sebelum ada anak, hidup aku memang teratur sikit..ada masa nak membazirkan duit shoping2 (kaya nyer..huhu..kayap ada ler)..ada masa nak pi spa..ada masa nak feeling2 ngan laki..ada masa nak ikut suka ati aku lah nak pi mana pun..tapi seriously sebelum ada anak..aku tak mampu sangat nak travel merata2...

then, rezeki Allah bagi, on January 2012..aku disahkan peknen..mau melompat tak terhingga.. aku rasa ada la dalam 10 batang pregnancy strips tu beli sebab tak percaya punya pasal..last2 yang digital clear blue jugak aku caya..haha..

awal2 peknen memang takde alahan...setakat uwek..uwek seminit dua kat sinki tu no hal lah..aku tetap bertahan!..berterusanlah sampai saat aku nak melahirkan..memang takde alahan teruk..Allah pour me a blessing to carry this baby inside of my womb for 9 months dengan smooth sekali..alhamdulillah

on 17th September 2012, lahirlah Aqeil Harith Aizuddin on 9.40 am (aku pilih Prince Court Medical Centre since its covered under my husband's company insurance). Aku takde skill nak meneran dengan baik so doc terpaksa guna vacuum utk sedut keluar..sorry sayang..lonjong jap kepala awak..(aku takut nanti anak aku tak comel so ari2 aku usap pala Aqeil bagi bulat..hehe)

minggu first..semua OK..pastuh bile Aqeil da pandai buat akal..fuhhh..menguji kesabaran tahap dewa nih! (aku yang dulu bukanlah yang sekarang..huhu)..aku otomatik bertukar sifat..dulu aku takde la marah2 tak tentu pasal..sensitif tak kena tempat..tapi sekarang..haaa...macam ada letrik kt badan..pantang salah..menggelepar mcm kena renjat letrik..huhu..belut letrik pun takut ngan aku.
kalau jaga tgh malam lagilah..mau nak meroyan dibuatnyer..tapi all in all..aku tetap sayangkan anak aku 100%..macam mana aku menangis tiap kali solat sebab nakkan AqeiL dulu..aku sepatutnyer jadi a good mommy to him now..sorry sayang..mama kadang2 tak dapat kawal emosi..so aku admit aku memang ada la termarah dier. (kerap la jugak..huhu).walaupun sebenarnyer aku marah orang lain..tak baik sungguh aku ni! aku dah cuba yang terbaik untuk kawal emosi..tapi biler aku sakit kaki..fuhh..lagilah membara badan nih..macam Son Goku dah..api keliling badan!

now, Aqeil dah 1 y 3 months..its been an exciting journey to raise you up my dear..i learn a lot through this process..its not that easy..PATIENCE and UNDERSTANDING is the key ingredinets to uphold the strong spirit....cewah..hehe..Aqeil da pandai panggil papa..papa..mama..mama..tapi aku dengar papa jer lebih (oo..papa lebih yer..ko isap nenen papa mlm nih..haha)..da pandai faham arahan mama and takut ngan monster voice mama..haha..aku bile jadi hulk..hijau nak ungu dah muka..hehe..kalau mama cakap..hujaan la adikk..terus cepat2 lari gi tepi tingkap panjat kusyen nak tengok hujan...kalau mama cakap..nak nenen?terus masuk bilik panjat katil and baringkan diri sendiri atas katil..haha..kalau suruh sit down..da bole sit down time makan..dah pandai merajuk kalau mama babab mulut sebab geget nenen..hehehe..da bole berlari2 anak..mcm lipas kudung lari..jenuh nak ligan..

all in all, for everything that you had done

I LOVE YOU SAYANG!!!!
the greatest gift


No comments:

Post a Comment