Pages

Saturday 7 December 2013

Travel Gateway : ~ Sepetang Berkuak Kurita ke Aquaria KLCC....

Assalamualaikum ;)..mcm dah lama jer tak hapdet blog tercinta nih..nak buat mcm ner...bizi berbakti pada negara...hehe..entry kali nih entry pekasam sebenornyer....nak citer pasal trip kami berkuak kurita ke Aquaria KLCC..nape kurita??haa..kuritakan kaki nyer manyokkk...samalah ngn aku nyer citer..kali ni aku angkut my bestie wiv her family...so ramailah..happening sket...

ok..dah2 pasal kurita..sebut pasal Aquaria nih..mesti korang2 semua pernah dengar kan and know where is it, am i right??? sebab pe aku plan gi Aquaria walhal hanyalah sekangkang kera je dari umahku ini (luas nauu kera kangkang yer dari Damansara ke KLCC..;p)sebabbb...nak expose my kid towards ocean life..kira nyer kali ni bawaklah si Aqeil ni g tempat berfaedah sket..boleh tambah ilmu pengetahuan..hahaha.poyo jer..anak baru setahun lebih haruslah mata terkebil2 berputar2 tgk menatang dalam tuh..kang Aqeil tau shopping je da asyik2 mak nyer bwk ke tempat shopping jer...ble aku bagitau incik hubby, mula2 dia dah macam nak reject...dia lagi la bosan dah sah2 ofisnyer tingkat 23 KLCC tuh..tapi sekali aku buat muka Angelina Jolie mulut terjuih dengan nada...ada aku kesah????ahhh...tak kira!nak pegi jugak!!okay2..kita pegi yer sayang..hehe (okehh..dialog last aku yang mereka2..haha..laki aku takde ckp pape..jauh sekali nak memujuk..huh)

Sebenarnyer plan agak lama jugak dengan my bestie utk ke aquaria nih..masing2 anak da cukup setahun..kira halal lah mcm celeb. harijadi plus boleh la mak2 berjumpa bergosip mak jemah..hehe (mak2 yang nak jumpa lebih sebenarnyer)..kitorng setup ari ahad untuk jumpa..mula2 janji pukul 11..last2 aku yang sampai lambat..sorry yunkkkk..tunjuk jalan untuk my parent g shopping kat Kenanga Wholesale..pastu jammed area Pudu..hanginnn jer...then baru la terkedek2 ke KLCC...sampai dalam pukul 2..port parking dalam KLCC..kuar2 lif...punyala sesak KLCC..da macam duduk Negara Nepal pun ada ble tengok diorang bersepah2 dok piknik macam kat kampong dier jer yer.....aku lak rasa macam pelancong..feeling2 Angelina Jolie gitu mai melawat KLCC..(dialog laki aku : hoiii...klcc ni tempat aku "be*** lah..apa kecoh2..haaa...gituuu...kalau ckap betul2 mau aku lempang pat ploh pat kali ;p)

macam biasa bila da jumpa my bestie..kitorang gerak sama2 ke aquaria..dier located kt dalam KLCC Convec...aku tau korang tau..nih info untuk yang maybe mai dari Utara kaa.kot2 taktau nak pi celah mana..Aquaria nih dok celah2 KLCC gak..masa nak beratur beli tiket tuh..ramai la jugak family bawak anak2..time2 cuti sekolah memangla ramaiiii..mau give up kalau dok sesak2 lagu nih..mujurla tengah2 beratur..ehh..ehh...ada mamat siap kepit mesin kad kredit dok kehulu keilir tepi kitorg...mamat ni xdelah jerit2 tapi annoucement dier buat lebey kurang cengginilah.." sapa ada kredit kad..mai bayaq kat saya..cepat sket..boleh potong queue..hehehe..aku nyer translation lahh..so, dengan muka kekwat (dah kata Angelina Jolie..bayar pakai USD...heee..tipu jer.) aku pun cepat2 follow mamat tuh..da setel bayar sumer..tunjuk tiket..so masuklah kitorang dengan muka penuh teruja..aku teruja nk tgk shark jer sebenarnyer..

So, layanla several piccas taken inside...


itamnyer ko...ibarat kerna kau tak seputih melati..ngehngeh







ok..fine..it's a fake suprise..i noe..


aku rasa ular nih yg terkejut tgk laki aku
tak banyak sgt pic amik sbb bater masing2 nak kong king kong..huhuhu..but all in all, i would recommend parents to pay a visit to Aquaria with their kids..its enjoyable!!!..

Tomorrow will be going to Taiping..ada kenduri kawen kawan incik hubby..so nnt i hapdet psl Taiping..best ker????huuu...tunggu yer...

No comments:

Post a Comment