Pages

Wednesday 3 September 2014

Anniversary Getaway : BALI - Day 1 : The Arrival

Back from the vacation...what else can expect..lazy mazy mcm nak resign..wah melampau..hehe..On 29th April 2014 yang lepas, kitorang telah selamat menerjah bumi Bali buat pertama kalinyer setelah bermacam2 dugaan ditempuhi..this is so called yearly event where every year is a must utk travelling... so rasa2 besstt and berbaloi ke gi Bali ni? bagi aku..seriously sangat2 best..i fell in love with Bali walaupun sekejap cuma disitu..we've been there for a short trip of 3D2N tapi we brought back a lovely and sweet everlasting memory..thank you Bali! ;)

Kite citer part sebelum gi Bali dulu yer..first, aku booked gi Bali through Air Asia Go..first time nak try pakej flight + hotel..dapat harga RM,2800++..hotel aku memang decide yang exclusive sikit which is Khayangan Dream Villa, Seminyak..saje pilih jauh sikit dari hectic Kuta sbb nak fefiling hunnymoon. Owner Khayangan, Mr Ari did a very good job when replying my email tentang several items sebelum gi sana. Since aku hanya ada 1 hari full day, so aku decide amik supir and hasil dari survey dalam byk2 blog, aku decide deal ngan Pak Yanto (Bali Tours). Ni detail Pak Yanto :

Name : Yanto (deal ngan dier..nanti dier anto la abang/adik dier utk jadi guide bila ko da sampai..certain time je kut dier yang jadi tour guide)
H/P : +62817556488
 
on that day, teksi pick-up kat umah at 7.30am since our flight pukul 10.50am..alhamdulillah xde delay apa and we safely landed at Ngurah Rai Airport, Bali on time at 1.50pm..the flight took about 3 hours, luckily first 1 hour Aqeil slept soundly and after that, turn into hectic monster!!!hehe..jenuh nak melayan..sampai2 je airport, dugaan melanda..seriously aku lupa betul nak bawak pen sbb masa dalam flight dok wonder la jugak..nape xbagi2 lagi arrival card nak isi sebab based on experience aku before this gi Bandung memang kena isi Arrival Card dalam flight..haissshh...bila sampai je kt area before kaunter immigration..nah amik ko..kena isi Arrival Card..dah la aku enggak bawak pen..so muka kenala tebal mintak pen kt orang..da dpt pen..tertonggeng2 kt meja tuh isi Arrival card utk 3 beranak..aku isi sambil sumpah seranah Air Asia sebab tak bagi siap2 dlm flight..abeh isi ingatkan da setel da..jalan sikit ke depan beratur imigrisen..mujur tak ramai sebab ada kaunter Asean countries and foreigner..haruslah pilih Asean nyer counter walaupun fefiling muka ala2 mediterranean..*sila muntah di longkang*..=p
 
mujur la berator tak lama, pastu jalan ke depan lagi..tup2 ada lagi form nak kena isi....Declaration Form..nak declare bawak tak certain2 barang or nothing to declare..walaupun nothing to declare kena jugak isi..but bear in mind, this time isi 1 form je untuk the whole family..okay? aku tebalkan muka lagi yang dah sedia tebal macam kulit tenggiling..sambil isi sambil sumpah lagi..abeh je isi..baru la dapat kuar airport..pheww..leganyer rasa..come on..we are on vacation mood!!..so happy mood is on!!..aku confident cakap kat hubby, nanti kat arrival area ada supir dari Khayangan tunggu sebab aku da bagi details kat dier since this villa offer free airport shuttle..sampai je pntu arrival..aku tawaf ke kiri ke kanan ala2 komander periksa barisan kawad nak check mana dia nama aku..ulang pi ulang mai...ehh..awat xdak ni??mula heran bercampur geram plus bercampur malu dah aku beria confident ada orang pegang sepanduk nama aku besar2 mcm sambut retis!! dah la tuh, print slip hotel,tak check ghupernyer xde no telefon..awatla clumsy sangat nih..incik hubby da beli simkad tapi yang takde internet..takleh nak google no. hotel..so kekdahnyer dah si Aqeil pun mula nak berkecak dance kat situ dan sebelum orang ramai menonton persembahan percuma Aqeil, kitorang decide amik teksi..mamat teksi nih dari awal lagi dok mengekor aku ke hulu ke hilir mcm2 tau2 jer aku perlukan pertolongan..haha.
 
 dalam teksi, aku membebel la hotel xmai amik as promised bla...bla..bla.. letih membebel then layan view dari dalam teksi.....
Bapak Ngurah Rai - Founder


pastu aku request pakcik ni bawak kami pi lunch dulu kt Malio Boro..restoran ni glamer sbb ada menu tulang ayam lunak..weolls lunch amik set tulang ayam lunak crispy, kangkung sambal and ikan gurami goreng sambal..sedaaaaappp..air amik es soda gembira...gembira tak terkata jadinyer haha.




abeh je makan terus dier drop kitorang kt khayangan..first aku notice, jalan kt Bali ni sempit2 and teramat la busy ngn kenderaan..patutnyer journey airport ke hotel took about 20mins..disebabkan jam and benti makan lagi..we end up sampai villa kul 5pm..huh..pakcik nih cekik darah pau aku IDR 350,000 which equiv. to RM 95.00..giler tol..aku yang dah sedia angin lagila berasap..tapi nak buat cemaner..terdesak kena la amik dier..sampai je receptionist terus aku tanya awat yang tak pi ambik kami??? why?? why??..receptionist dier cakap, driver nyer baru gi amik..cehhh..baru gi amik?takleh bajet ke pukul baper aku sampai??? aiyoyo kadewale...aku jentik dahi baru tau
 
tapi luka di hati terubat jua bila dier jamu fresh fruit punch + wet towel..then bila bawak ke villa..ohmaiiii..pitammm..



 

seriously cantik yang amattss..aku rasa nak benti keje and duduk di villa nih lama2..haha. tak sia2 aku pilih Khayangan Dream Villa, Seminyak untuk celeb anniversary..terasa mood hunnymood terus bangkit =p
 
first thing weolls do, of course terjunnnn swimming pool dulu!!..walau sejuk ke tulang tetap berendam..pas berendam, dalam kul 6.30pm kuar jalan2 kat area villa cari makan..saje nak explore kampung orang..villa ni located area suburban sikit..kul 6 da gelap kat bali..tengah2 jalan tuh, mai la idea giler nak buat braided hair..korang tau braided hair??..alaaa..cenggini..
*pic from google*
da mcm kuda laut aku tgk..hehe

aku nyer camne?haaa...jangan tokojut yer..pasti lebih cantik dari itu!!haha..*perasan*

*pics have been deleted

tahan kepala 1 jam ooo untuk separuh braided.murah as it cost me only rm40 kut..buat kat Telisya Spa yang located tak jauh dari villa..mujur time braided nih Aqeil terbongkang dalam stroller..sambil buat rambut..time tu la awek2 spa dok mengorat laki mek..hamboiii2....agak2 mcm Rangga ka? *uwekk*

abeh jer braided, balik villa...lepak2 jap tepi pool..kan Angelina Jolie...mlm sejuk beku pun tetap bersidai tepi pool..=p..seronok jer sambil tengok bintang2...tenang je rasa..what a lovely night in Bali...zzzzzzz~*


1 comment:

  1. Assalamualaikum Wr.Wb
    Mohon ijin nak ikut promosi kat blog Tuan / Puan
    Jom ke BALI?
    Kami dari Maira Tours Bali menawarkan Bali private tour driver , pakej tour murah full day
    Untuk selengkapnya sila Contact : Call/WhatsApp +6282235160518 Website : www.mairatours.com

    ReplyDelete