Pages

Wednesday 13 August 2014

Mini Open Houz..di hari bekerja!!

Assalamualaikum..

hopefully arini korang baik2 sajork..aku sakit kaki arini gara2 semalam buat mini open houzz..huhu..xdelah grand pun..kecik-kecilan sajer..asalnyer babysitter aku request nak mai beraya dari kelmarin lagi..aku iye kan je lah walaupun cam letih sikit time balik keje..tup2 semalam petang time nak amik aqeil dier cakap "na, kak ina mai beraya bawak kawan kak ina, kak izah sekali yer satu family"..dalam hati.."ohmaiii..pitam!!"haha..aku beli mee sebungkus jer konon2 nk goreng simple2.sekali 2 family nak mai jadi gelabah satt..cheq xbiasa tetamu mai raya ramai2..tu yang ketaq lutut..so sepantas kilat capai phone..hello incik hubby suruh topup mee ngn beli ais ketul byk2...

sampai je umah pas amik aqeil, aku masak utk kitorang dinner dulu sbb petang tuh da plan nk masak sambal ikan.tomyam semalam ada just panaskan sajer..pas abeh keletung keletang masak sambal ikan..sedang elok je incik hubby pun balik aku pun terus sambung goreng mee..incik hubby tolong setup meja ngan sediakan bekas air and bancuh air oren..aku nampak oren..ker mixed fruit?ntah..haha.aku da sediakan siap2 air sirap dua jug simpan dalam peti..agaknyer dier campur sirap aku ngan oren..;p

abeh memasak terus mandi siap2 sumer utk menyambut ketibaan tetamu..cewah..mcm la panggil sekampung..aii neves tau walaupun 2 family..tak penah aku goreng mee penuh sebelanga..huh.dalam pukul 9 camtuh diorang sampai..sumer dah hidang siap2 so pas sembang2 sikit..maka menjamu seleralah mereka..kak izah cakap mee aku sedap..kembang montot jap sebab aku xsempat nak rasa mee..aku bantai melahap nasi dulu before mandi sebab da kebuluran..patutnyer ko tunggu jawapan incik hubby sedap ke idok sebab aku caya lagi komen dia..jujur sangatss sampai tersentap hati huh!

dalam pukul 11pm camtuh baru la tetamu balik..aku dah letih lemau segala cukup lah..tidurkan si aqeil..kemas2 kat meja and pastuh..terus callo tido melayari mimpi2 indah..haha..tapiii xde maknanyer kalo mimpi tuh mimpi incik hubby kawen lagi..heran aku..selalu mimpi camtuh..tapi aku perasan kalau mimpi camtuh mesti aku ada buat salah ngan dier..haha..yeke papa?ok2..melalut dah..abeslah kisah mini open houz aku..walaupun letih sampai sengal kaki aku berdiri lama..aku ok jer sebab setahun sekali beraya..chillaxx!!


No comments:

Post a Comment