Pages

Thursday 21 August 2014

Enchanting & Oh-semm NZ

time2 takde keje kt ofis nih..tiba2 datang idea nak travel ke New Zealand sambil menghirup udara segar lagi tenang.bertemankan lembu corak2 itam putih..haha.*teringat iklan fernleaf dolu2*..xberagak2 kann..hehe..aku mmg day dreamer yang selalu berangan2 nak conquer sumer negara..for me,travelling ter sangatlaaa bessttt sbb dier mcm dpt releasekan tension and bring 100% satisfaction to myself lah..jangan ingat orang yang suke travel cm hakuu ni manyak duit mcm beras setong di rumah tuh..idokk ler yer..aku rakyat marhaen je..kais pagi mkn pagi kais petang mkn petang nih mampu travel on budget sendat mendat jerr..

lama jugakla dok menelaah blog2 orang yang penah gi NZ sebelum2 nih..memang mostly would agree if aku cakap NZ adalah antara percutian termahal tapi tersangatsss canteekk..rasa berbaloi-baloi and rugi sangat if tak pegi bile baca review and tgk gambar orang2 yang da penah gi sana (dlm hati bila aku nak pegi jugak ni..huu)...kt NZ lah bleh tgk lokasi shooting citer LOTR..Hobbit..and also view sumpah cantik giler seperti view kt Mount Cook..Lake Tekapoo....so, tepuk tangan dan kaki sambil melompat...tanya la selera masing2...kalau boleh next travellogue mmg aku nak opt NZ...how i wish..=)

1. The Waikato River


2. Aoraki Mount Cook


3. Hobbiton




4. Lake Tekapo



5. Lake Wakatipu





6. Ladang Biri-Biri..


psst..sumer piccas nih taken from incik google...nnt i da pegi baru la bole upload my picsss...hopefully if suddenly duit berkepuk masuk..;)

No comments:

Post a Comment