Pages

Sunday 30 March 2014

Xde Air + Stress = Hotel + Sogo

salam hujung minggu sumer..hope esok isnin xdelah yang monday blues yer..exceli tajuk entry kali nih ada kaitan ngan isu takde air kt kawasan umah aku..aritu dah catu..pastu elok dlm 2 minggu ada air non-stop..tup2 ari jumaat start catu balik..hangin satu badan sebab kat umah parent ada..adik beradik ada mai melawat time cuti sekolah..so bila ramai2 mesti xcukup air sebaldi yang ada dlm bilik air..so kesudahannyer..kena la book hotel...ye lah..nak bagi sumer selesa..

so, pas balik keja jumaat tuh, singgah dulu amik parent kat The Curve..diorang jalan2 sana..jeles aku tgk abah beli jam dlm kedai guess the curve tuh..butik guess tuh beratus kali aku dok ulang jalan tiap2 minggu tapi tetap xmampu nak beli..haha..(kedekut sama..;p)..abeh lepak the curve baru balik umah, tunggu incik hubby sampai, smayang sumer baru gerak gi KL cari hotel..motip hotel kat KL???haruslaa sebab senang nk shopping lagi dan lagi..haha..first nite sebab Prescott Inn penuh..so kitorang lepak Frenz Hotel..not bad tapi style ala2 Tune Hotel..xde bekpes and semalam rate for superior RM 190 and suite RM 290..if i'm not mistaken sebab abah yang bayarkan..hehe..

esok pagi bangun terus gerak tukar hotel gi Prescott Inn dekat area medan tuanku depan Maju Junction Mall..haaa..sini baru happening..tengah hari lunch kat Restoran Sari Ratu Nasi Padang..pastu lepak2 Sogo..abeh shopping..balik bilik rest..petang kuar pulak gi mkn sate kajang and jalan2 sekitar jalan TAR...sebenarnya, time raya tahun lepas aku ada la usulkan kat incik hubby utk tido kat hotel Prescott so that nnt senang nk shopping baju raya..tapi nan hado lah..ingat dier nak setuju ngan ide aku yang aku tau tak berapa bernas sebab umah sekangkang kera jugak lah nak ke KL..;p

da penat seharian berjalan, malam my parent pun balik Langkawi naik bas kat Jalan Duta..aku nak suruh naik flight tapi disebabkan penangan MH370, sumer takuuttt..aiyoo..cian la jugak naik bas nih letih..time hantar aku tak ikut sebab Aqeil da terbongkang seharian tak tido..kitorang sambung tido semalam lg sebab esoknyer (arini lah) baru ada air kt umah..

pagi nya pas bekpes..kitorang jalan2 sogo lagi..kali ni aku shopping lagi baju Aqeil walaupun maktok da belanja beratus gak (tengkiu mak!).baju budak2 ni cepat besar..so kena kerap gak beli..papa nyer pun shopping gak.

abes jer shopping, kitorang gerak kuar dari sogo dlm kul 1pm..memang panas terik kt luar..mujur si Aqeil da tertido dlm stroller..time nak lintas jalan dari sogo ke kompleks pertama, ada la couple ni da lintas dulu.kitorang xsempat sbb traffic light da merah utk pejalan kaki..tiba2 jer awek dier nih pengsan tengah2 dok melintas..jenuh la si pakwe nih tahan xbagi jatuh ke jalan..terkial2 gak aku tgk sebab aweknyer besar dari dier..aku jerit kt incik hubby cepat gi tolong dier papah sekali..diorg papah bawak gi tempat lapang sikit and kebetulan ada makcik kt ctu tolong percik air bg sedar..orang toksah kata la..kerumun mcm semut jer lebih..yang aku geram nih..orang2 yang dok tunggu nak melintas dari side sebelah sana yang patutnyer closer to the couple bleh tercegat terkebil2 tengok pakwe nih terkial2 tahan awek dier dari jatuh..korang ingat nih drama percuma tajaan astro ker???mujur aku suruh incik hubby cepat lari gi tlg papah..yang pakcik berdiri kat sebelah aku lagi mangkok hayun..bole plak ckp..aku xnampak..aku xnampak bila bini dier tanya awat xpi tolong..harum sundal malam nyer perangai..aku xsangka masyarakat malaysia nih still lagi rata2 kurang kesedaran sivik..mohon terasa yer..dah tgk orang dlm kesusahan cmtuh..apa la salah tolong..bukan tolong tengok jer..kata jer masyarakat malaysia prihatin...phuiiii la..mcm hampeh jer..memang la xsumer mcm tuh..tapi sgt ketara tadi bila ramai orang kat tepi jalan kt sogo yang sememangnyer ramai umat manusia..sumer bole tercegat terkebil xbuat pape..cer bayangkan korang ada kt tempat dier...apa perasaan korang?kalau pakcik sebelah aku jd cmtuh..memang aku blah wt xtau jer..baru padan ngan muka..eeiiii..bikin hati panas jer..pendek kata, please try to concern about others too instead of being selfish..okay..have a good day

No comments:

Post a Comment