Pages

Saturday 15 March 2014

Sesi Memanjakan Diri : Emperor Spa 's time!!!

Woman and spa memang tak dapat dipisahkan..mcm tu jugak aku..walaupun sejak ber-anak nih..jadual spa semakin jadi "seldom"..*sad*..kali ni nak story about my first spa experience after 1 year ber-anak..whatt??? 1 year baru nak gi spa???cer imagine berapa ratus bijik blackhead berumah tangga aman damai di hidung aku selama setahun neh..euwwww...ehhh..stop2!!..jangan nak imagine ibarat pengotor yer..tak gi spa tak bermakna aku tak sental okay..sental2 manja ngan scrub biasa jer..;p

mulanyer aku saje2 jer belek groupon kut2 ada best deal..then suddenly jumpa voucher yang offer body massage + body mask + body scrub for RM 68 at EMPEROR SPA...omg..seriously that's cheap ok!!aku selalu dengar gak nama spa nih tapi tak pernah try lagi..view spa dari website mcm nice...badan pun da sengal2 ubi..body pun setakat sental2 manja ngn span mcm xbest..so tis is the best chance!!..aku tak payah orang pujuk beli..baca description sikit pun dah cepat terpengaruh..haha..so tunggu lagi tak grab!

call for appointment..set on 15th March pukul 1pm..hehe.ari yang dinantikan tiba..sebelum pegi..aku yang surirumah sejati nih pagi2 dah goreng nc..tghari nyer lauk masak siap2..kul 12 chow..tinggallah aqeil ngan apaknyer..buli la papa ko yer..mama tak kesah.haha

p/s : jangan sebab ko nak ber'spa' bagai..anak laki kebuluran kt umah yer..no..no..no..aku yang malas nih pun tetap masak..korang yang rajin mesti masak jugak tau..baru seimbang..

EMPEROR spa nih located at THE STRAND kota damansara...Jalan PJU 5/21..Lot 22A-G..sampai jer..one chinese gurl greet aku..suruh aku duduk isi form and jamu aku ngan teh..teh herba kut rasa pelik jer..pastuh dier tanya if aku nak add on facial for RM88..aku pun on jer lah sebab affordable lagi lah harga tuh plus blackhead kt muka nih memang patut dihapuskan!

time massage, makcik indon kut yang buat..tapi best..tak kuat sangat..tak lembut sgt..just nice..aku tertidur dek terbuai sedap kena urut ala2 princess..haha..sejam urut..pastu sapu mask ngan scrub another 1 hour..then baru continue facial..masa facial nih dier ckp kulit aku kering pastu ada wrinkles!!!..haaahh..wrinkles??aku da panik..rasa time tuh aku dah tua umur 40..huhuhu..nak kena tukar set dah nih gi set anti wrinkles..hurmmm..now aku guna Hada Labo whitening set..seriously superb!lembut mulus kulit muka mcm telur rebus baru dikupas..(matilaa pakat baling telur ramai2 kt aku..hihi)

okeh back to the story..sambung balik citer facial..facial dier best okeh sbb awek nih pulun tekun telek and remove blackheads dari muka aku..berlinang air mata tahan pedih..huhu..tapi aku puas ati sgt..abeh jer facial tgk jam dah pukul 4pm..haa..3 jam aku spend kat sini...sebelum balik dier mcm brief skit pasal kulit and ada la promote suruh amik voucher yang RM 96 boleh pilih 3 treatment..tapi aku tengok treatment offer mcm tak mengghairahkan..facial xde..body scrub xde..xpe lah..len kali lah yer..dier OK..tak paksa..aku pun senang hati..balik ke rumah ngan penuh kebahagiaan selepas bermanja di spa..feel like I just re-born!!

to those interested..bole la cuba EMPEROR SPA..worth to try!!

self note : agak2 aku patut mintak elaun bulanan dinaikkan tak utk maintenance spa nih?haha..buat sumer utk suami nih..;p


No comments:

Post a Comment