Pages

Thursday 5 January 2017

Pembuka Tirai 2017

"The Greatest Sorrow is to Remember the Happy Time"
 
Ever since I have been with the disease, selalunya aku akan duduk termenung sorang-sorang tak kira la kat mana tempat to just remember how beautiful my life it is in the past..not saying that today is not beautiful, still beautiful but sometime terlindung ngan kabus-kabus kemurungan..cewahh hihi
 
Sometime we take for granted of what we had, what we have enjoyed last time till it's taken away from us then only we know how to appreciate it..but sometime by the time we realized it already far too late.
 
ehh sori teremo pulak pembuka tirai 2017..hihi

amacam permulaan 2017 korang?

aku ok2 lek2 jer..tender pun dah makin kurang timbunannya..yang penting cuti nak pi London iols da apply siap2 walaupun bos cakap " eh macam clash cuti I"

aku heran jugak la awat time aku nak cuti dia kalut jugak..ropanya Thaipusam derr Khamis tuh..ishh rugi aku gi beli tiket katebang Jumaat malam..hurmm..tapi yang penting dia approve (5 tahun keje tak pernah dia tak approve)

Baju sejuk semua dah double check - yang incik hubby ngan Aqeil boleh ulang pakai lagi, cuma yang aku ni aku dah replace order kat Lazada siap2..2 helai tauuu..satu winter jacket nak jenjalan..satu casual winter coat untuk attend convocation..hah, baru terpikir aku patut jugak belikan Aqeil baju hensem untuk convo ala-ala mat saleh ni. Baju winter ni penting sebab takdak depa ni mau beku takdan keluar airport

Him : " Mana pi baju winter beli haritu?"

Me : " Gi la check dalam lemari..koyak kat ketiak!"

terus tak kata apa-apa sebab serius aku tak tipu..koyak besaaaarrr macam kawah bulan..hihi. aku pun tak tau kisahnya mcm mana ler boleh sampai terkoyak.

Settle bab baju, now dok collect order from my friend dari London kot2 la dia teringin belacan, asam keeping ka..hihi..aku plan nak jugak jumpa dia sekeluarga and lepak sesame macam tgk swan kat tasik area Hyde Park ke..aritu lalu luar je Hyde Park..dah kejung kaki nak langkah masuk plus kena menapak lagi bapakk luasss

Kali ni, macam biasa, travel insurance pun dah beli..biar spend lebih sikit sebab banyak dah kes sakit kat oversea and jadi kesulitan, and kadang-kadang kena rompak, bagasi hilang...so sediakan payung sebelum hujan.

Segala yang melibatkan booking semua aku dah setelkan...tinggal nak print and make it as folder plus buatkan sampul perbelanjaan everyday macam biasa (yang ni iols is tazabarrr)

And oh ya!

wish to share the good news - I've been promoted to a new designation with an increment

Alhamdulillah and aku anggap ni rezeki tahun baru

It's been 6 years - to count 2017 as well with Dialog and still bertabah bertahan cari rezeki di sini walaupun kengkadang emosi every morning rasa nak resign..haha

Till then, nanti free freee iols update lagi yer...

 

No comments:

Post a Comment