Pages

Monday 30 January 2017

Happy Birthday Sweet 31 to Myself!

Sebenarnya ada banyak benda yang nak diceritakan kat korang and berpuluh gambar still bartabur dalam phone gallery tanpa ada kesempatan nak story one by one..I've been super duper busy since last November 2016 and baru time-time cenggini ada sedikit masa untuk mengerah kepala otak berfikir untuk menaip sebuah entry haha
 
today just nak bagitau korang its my birthday !!!
 
 
 
sebelum2 nih ada la dok repeat kat telinga hubby mintak surprise macam selalu orang dapat surprise depa dok tayang kat FB tuu..alaa bukan aku mintak surprise naik limo or naik kapal layar ponggg..haha aku mintak surprise kek je takpun hantar delivery sejambak bunga ka..tu pun dah bleh buat hati cheq pom pom pom macam bunga api tauuu..tapi aku paham yang laki ku ada sebahagian dari genetic engineer yang kena bagi SOP and then only baru aku dapat..kalau dok terbayang dalam pala otak and bagi hint2 kias2 jer memang tak dapat la yaaa..dapat dalam mimpi haha
 
so nak dijadikan cerita, malam semalam last night before my parents balik Langkawi. Incik hubby ada la cakap nak bawak makan dinner malam kat Hot Pot King, Jalan Kuching kepunyaan kawan dia..aku on ja sebab memang sedap and affordable makan kat situ..ada steamboat ngan grill ala2 Seoul Garden.

gambar kat bawah ni yang aku pegi festaim bulan lepas kottt




Tapi kan, siang tu dalam kul 2 dia cakap nak gi pukul bola golf ngan kawan in which aku takde in doubt pape sebab dia memang kaki golf kat driving range Kota Damansara tuh
 
And then bila malam menjelma, pas Magrib semua dah siap2 nak gi tempat makan..sampai je owhh meja dah direserved siap2 and since aku yang masuk kedai and bergerak ke meja makan dulu, mamat kedai tu siap cakap "ye kakak..ada reserved meja atas nama Aizuddin..sekali ngan kek kan?"
 
 
ehhh terkujat mak tau..aku cakap ye lah kot tapi takde nampak bayang kek pun so takyah ambil pusing sangattt..cheq sedar hubby cheq lagu mana so takde la berharap pape..harapnye sayang aku sampai bila-bila ja ecececehh haha. Time makan pun semua pakat makan secara besar-besaran and aku rasa aku yang makan paling banyak malam tu..maklum la simpan perut petang takdak makan pape..haha..kambing perap dier is the best!! korang patut rebut ni banyak2 dalam pinggan dulu bila sampai tauu sebab selalu sold out and bila refill elehhh ciputt nauuu haha
 
kebetulan meja belakang aku ni dok celebrate birthday gak and tak semena-mena akak tu baik hati hulur sepinggan kek kat kitorang.."dik makan la..banyak kek ni.."
 
 aku pun colek la ambik sikit and edarkan kat parents and adik-adik...dalam hati sendu woii makan kek orang je di kala harijadi sendiri bakal menjelma..sedihhh haha..sedih simpan dalam hati
 
tiba-tiba...tadaaa...surprise!!!!
 
incik hubby datang bawak kek !!!


wowww...soo impress tapi keterujaan tu simpan dalam hati and terpaksa cover2 terkujat sebab segan depan parents sebenarnya..hahaha..dalam hati berbunga-bunga poppy gituuu.alaaa you niii I tak ajet tauuuu...tiup lilin  berdua ngan Aqeil and Aqeil paling kelakar sebab tak menyabar nak nyanyikan aku lagu birthday..good job dear!
 
pastu incik hubby bawakkan hadiah besday which is..a crossbody bag from Mango!! sebenarnya beg tu aku memang berkenan since last week masuk Mango..dok try pakai tapi tak beli pun sebab bajet nak beg dari London.
 
Rupanya, surprise semua ni adalah hasil pakatan abah and incik hubby. Petang yang kengkonon nak gi pukul bola golf tu pun sebenarnya keluar gi beli beg Mango and belikan kek aku..wuhuuu
 
neway it was such an exciting surprise and bertambah bahagia bila celebrate together with my parents..takdak apa yang lebih bahagia dalam dunia ni kalau bukan berkumpul bersama-sama suami, anak dan keluarga.



 
terima kasih untuk sambutan harijadi ke -31 yang besssttt ni..dah tua dah kan..hopefully semakin matang seiring dengan usia and terus sihat and bahagia bersama keluarga tersayang

Cerita Kuih Keria

ni salah satu entry tertunggak..aku memang penggemar no.1 kuih keria and memang bertambah minat lah selepas merasa kesedapan yakmats kuih keria Limbongan..terus forever rasa nak je makan keria..melampau!

disebabkan aku selalu sangat dok order keria online kat fb and kadang-kadang order kali pertama sedap..pastu dah banyak kali repeat terus rasa tak sedap macam kuih donut pulak aku rasa..padahal iklan claim 90% ubi 10% tepung..huhhh

so incik hubby ni jadi naik meluat tengok gelagat aku dok order jaa buat takmau..haha..sorry yaa aku ni masak lauk insyallh sedaap..kalau kuih muih kek segala ni macam ada badi sket..selalu in the end tak jadi or tak sedap huarghh..geng opis selalu jadi tester aku bila aku buat kuih and jadi bahan ler sebab pernah buat kek batik..dah 2x repeat pun tetap tak jadi siap pakej menggelongsor dalam tupperware..aper punya bebal la kau farhana oiii haha

so here we go..incik hubby pun mula nak tunjuk skill dia buat keria sebab dia cerita, dulu kecik-kecik selalu dok buat ngan mak dia..hamboii berpengalaman nih sure sedaap nii haha



haa ni helper free of charge..nanti mama letak hantaran tinggi lah time hang nak kawen sebab hang bleh buat bentuk keria dah huhu



tadaaa...cepat jer dia buat..terus siap sira with gula Melaka as requested oleh hakakk...kebetulan time dia masak tu ada cleaner mai cuci rumah..memang rezeki cleaner tu la dapat merasa keria dia sekali..bukan main melangit akak cleaner tu puji keria laki aku..siap cakap

"untung kauu dik dapat laki macam ni..sanggup tolong bini kat dapur siap buat keria lagi haaaa..sedaap keria nya..boleh buat jual dah nii dikkk"

ok baik makcik..pasni saya kena ikat dia jangan keluar memaner..takut orang lain nampak kat luar terus berkenan nak mengorat! oii cek tak rela tauuuu..walaupun kurus tetap sado di hati I tauuu

ok tu je nak citer..semoga ceria-ceria selalu and nanti ada masa kita bersiaran lagi naaaa



No comments:

Post a Comment