Pages

Thursday 20 August 2015

Review : Slimming Session at Beaute Library, USJ Taipan

" dulu mama kurus jer...awat sekarang dah tak kurus?"
 
" dulu mama kurus jer...awat sekarang dah tak kurus?"
 
 " dulu mama kurus jer...awat sekarang dah tak kurus?"
 
warrrghhhh....stresss...stresss...stresss..asyik terngiang-ngiang jer soklan nih dalam kepala otak iolss..
 
korang penah kena soklan cepumas nih?
 
tidak dinafikan dulu aku memang slim melim tahap bole jalan atas pentas Runway tuh..ahhaa..tapi bila dah mengandung ngan bersalin..ofkos la cutting dier lari sikit..tak banyak pun lari..siiikiiiit jeer..haha

 
 
ada one day tuh my hubby gi treatment facial kat BEAUTE LIBRARY, USJ TAIPAN..kelass kau laki gi facial..nan hado la laki aku tiap-tiap minggu buat facial..tu pun sebab dapat voucer free dari Maybank sempena birtday month (awat Maybank tak penah send pun voucher cmnih kat aku haa??)

 
balik jer dari facial..terus inform iolss..dier purchase slimming treatment untuk iolss..waaahh..berbunga-bunga cinta la di hati orang belanja plak tuh..haha..nak suruh aku beli sendirik..memang tak la mengenangkan dulu aku penah ada bad history ngan Dorra..

so aku pun kentalkan hati, ok lahh  I give a try..only a try kalau bad yer..kalau good..many-many try pun takper

time tuh, my hubby yang bawak iolss gi treatment..yelah..aku mana la tau ceruk mana duduknyer tempat nih..waze?? I is kg.com..waze pun tak berapa nak terer..haha..langsung aku tak percaya!

kitorang sampai kat tempat tuh dalam pukul 11.30am..treatment start pukul 12pm..seperti biasa macam Dorra dulu, acara permulaan..sesi consultation aka "sesi cekik leher ko suruh amik pakej lagi mahal"..haha..tapi dier tak hard bargain..cuma dier explain in details lah apa function treatment nih..lapisan layer lemak mana yang dier attack (setahu iols lemak ada satu layer je..kan?entah!)


tengah2 dok counselling tuh..dier sempat lagi promote aku suruh amik package yang lagi best and sudah semestinyer lagi mahal dari package yang laki I beli..berapa tuh? haa..RM 4500 if im not mistaken..yang laki aku beli RM 1xxx jer (10 x treatment)..mak aii..tepuk dahi kejap sebab awat yang jadi lagi mahaii nii..dier cakap pakej RM1xxx I nih tak cukup berkesan and plus guna machine yang akan buat sakit sikit kat perut sebab guna mesin penggolek tuh..kalau yang RM4500 dijamin tidak menyakitkan and anda akan kurus ibarat dalam berkelip-kelip mata..eh!da kurus daa...haa

adoii..modus operandi still the same..tapi disebabkan incik suami beria nak iolss kurus slim ibarat "America Next Top Model", makanyer..aku iakan sajalah..

sesi pertama..aku kena masuk steam room dulu..bukan nak masak iols jadi Farhana Steam Masam-Masam Manis yer..ni macam saunalah..kasi pecah peluh sket..lepas dalam 1/2 jam berwap dalam sauna room tuh, terus bawak aku gi treatment room..

time iols..bilik yang seorang je..kecik je

sesi kedua..sesi menggolek mesin penggolek atas perut..dah macam uli karipap dah aku tengok..sakit sikit and part nih lah mostly I hetchu..hetchu!..adoii..bole senak ulu hati tau walaupun orang cakap "beauty is pain"..huhuhu

sesi ketiga, wrap kan iols dalam plastic wrapper..sumer slimming center agaknyer guna plastic wrapper kut nak wrap satu badan dengan harapan efek kental plastic tuh could slim some part of the body..ngeee..lepas abes wrap satu badan, she wrap me ngan hot blanket..terperuk la iols tido untuk masa 1/2 jam..

abes sumer sesi tuh..masuk balik counselling room..time ni ukur balik setiap inci tubuh..and yeay...ada la 1cm - 2cm kurang..hmmm.ntahlah..aku agak skeptikal untuk ukuran yang manusia ukur nih..

so apa pendapat iols untuk 1st trial nih?

I could say that...sama je ngan Dorra slimming center..to get better and even better..you have to pay more and more..thats it!

ADA DUIT CEPATLA EFEK..TALAK DUIT CIKIT LA EFEK

so, rerajinkan la diri korang termasuk aku nih untuk berjoging kat taman tasik..free je pun!

(mengenangkan ada baki 9 treatment lagi nak kena perabih..pheww)


No comments:

Post a Comment